מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העליה שלי לארץ ישראל

יוסף במעבדת מחשבים
במהלך התוכנית במעבדת הספרייה
השינוי המשמעותי בחיי

בשנת 1950כשהייתי בגיל 14, הגיעו לביתנו נציגים מהסוכנות היהודית, כדי לרשום את הנוער  לעלייה לארץ ישראל. באותה השנה הייתה עליה גדולה, ואני נרשמתי יחד עם חבריי. הסוכנות דרשה חתימת הורים, אך אמי סירבה לחתום בגלל שהייתי קטן, לאחר שכנועים רבים אמי חתמה. כאשר הסוכנות הודיע על תאריך עליה לארץ, ארגנתי מסיבת פרידה מהמשפחה ומהחברים. ביום שלאחר מכן, נסענו לתחנת רכבת ביחד עם המשפחות ,נפרדנו לשלום ועליתי לרכבת. לאחר מספר דקות הסוכנות הגיעה אליי והורידה אותי מהרכבת. חשתי אכזבה גדולה כי פספסתי את העלייה לארץ ישראל, שאליה כל כך השתוקקתי. לאחר האכזבה הקשה התברר לי שאמא שלי אחראית לכך, כי הבנתי שהיא זו שדברה עם הסוכנות שלא יתנו לי לעלות לארץ ישראל. משגיליתי זאת עשיתי בעיות רבות לאמי, לא הרפיתי, ניסיתי כל הזמן לשכנע אותה שתיתן לי לעלות לארץ וממש שיגעתי אותה. כעבור 4 שנים כשהייתי בן  17.5 בשנת 1954 שוב הייתה עלייה לארץ ישראל וכעבור 4 שנים כשהייתי בן  17.5 בשנת 1954 שוב הייתה עלייה לארץ ישראל נרשמתי בשנית, אבל הפעם לא רשמתי רק את עצמי אלא את כל המשפחה שלי, אמא שלי, אבא שלה, אחי וגם אחות של אמי, ביחד עם כל המשפחה שלה. כאשר חתמתי , הסוכנות החתימה אותי על כך שאני הוא האחראי על כולם, כלומר על סבא שלי, דודה שלי עם בעלה וחמשת ילדיה, וגם על אמי ועל אחי.

הזוית האישית

יוסף חמו: כייף לי לחזור בשנית לבית הספר זה, כעוגן לסיפורים שלי שמעולם לא סיפרתי, עד שהגעתי לתוכנית ונחשפתי אליה.

כריסטיאן: כיף לי לשמוע מאדם מבוגר עם הרבה סבלנות וסובלנות, על חייו ופועלו. זווית הראיה שלי כלפי אנשים מבוגרים השתנתה בעקבות המפגשים .תודה רבה.

מילון

הסוכנות היהודית
ארגון יהודי כלל עולמי שמרכזו בישראל. לסוכנות היהודית ישנה שותפות אסטרטגית עם ממשלת ישראל ומעמדה החוקי והציבורי ייחודי ומעוגן ב"חוק המעמד" שהתקבל ב-1950.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”כעבור 4 שנים כשהייתי בן  17.5 בשנת 1954 שוב הייתה עלייה לארץ ישראל. נרשמתי בשנית, אבל הפעם לא רשמתי רק את עצמי “

הקשר הרב דורי