מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עזרתי לאמי ללדת בעודי בת 13

סבתא שושי והנכדה יעל
אמי
אולי חוויה זו היא מה שהובילה אותי ללמוד בבית ספר לסיעוד ולעבוד עם תינוקות ופגים

ויותר. לא הייתה ברירה אלא ללדת בבית. סבתא הכינה את כל מה שצריך ללידה (מים חמים, חיתולים וכו). כששאלתי אותה מאיפה היא יודעת מה לעשות, היא הסבירה לי שבתימן היה נהוג ללדת בבית. מאחר שהיא ראתה שהייתי מאוד נסערת, היא הרגיעה אותי. הסבירה לי שאין לי ממה לפחד ואמרה לי בדיוק איך אני יכולה לעזור. היא ישבה על דרגש נמוך ואותי הושיבה על כיסא מאחורי אימי ובקשה ממני לחבק אותה חזק בשתי ידיי וללחוץ חזק ברום הבטן בכל פעם שהיה ציר. אני לא ידעתי מתי ללחוץ, אז סבתא סימנה לי, עכשיו!

אני לא זוכרת כמה זמן זה נמשך, אבל בשבילי זה היה נצח. ואז, התינוק יצא וכשנשמעה הצעקה של התינוק סבתא ואימא נשמו לרווחה ואילו אני נשמתי כמעט פרחה. סוף סוף האמבולנס הגיע עם אבא שלי. לקחו את אימי והתינוק לבית החולים להמשך טיפול ובא לציון גואל. 
לאחר הלידה סבתא שלי חיבקה אותי והרגיעה אותי, כי בכל זאת לילדה זה טראומטי לצפות במצב שכזה. סבתא הייתה מאוד גאה בי שלא התעלפתי ושהייתי גיבורה. ומי יודע אולי חוויה זו היא מה שהובילה אותי ללמוד בבית ספר לסיעוד ולעבוד עם תינוקות ופגים.
העשרה
מרבד הקסמים: "מבצע העלאתם של יהודי תימן לארץ ישראל ידוע גם בשם מבצע על כנפי נשרים. מבצע על כנפי נשרים הוא כינוי למבצע העלאתם של יהודי תימן ויהודי עדן לארץ ישראל כחלק מעליות חיסול גלויות בשנים 1949 ו-1950. המבצע כונה כך מתוך פסוק ד' בפרק י"ט שבספר שמות: "ואשא אתכם על כנפי נשרים, ואביא אתכם אלי". המבצע כונה גם מבצע מרבד הקסמים‏ וכן מבצע ביאת המשיח."
תכנית הקשר רב דורי, מורה מובילת תכנית סיגל טיילור
רכת תכנית הרצליה , שרה לאוטמן
תשע"ו

מילון

מרבד הקסמים
מבצע העלאתם של יהודי תימן לארץ ישראל ידוע גם בשם מבצע על כנפי נשרים. מבצע על כנפי נשרים הוא כינוי למבצע העלאתם של יהודי תימן ויהודי עדן לארץ ישראל כחלק מעליות חיסול גלויות בשנים 1949 ו-1950. המבצע כונה כך מתוך פסוק ד' בפרק י"ט שבספר שמות: "ואשא אתכם על כנפי נשרים, ואביא אתכם אלי". המבצע כונה גם מבצע מרבד הקסמים‏ וכן מבצע ביאת המשיח.

דרגש
כסא נמוך. שרפרף

ציטוטים

”ובא לציון גואל: ביטוי הנאמר על דבר שהגיע לסופו הטוב.“

”אולי חוויה זו היא מה שהובילה אותי ללמוד בבית ספר לסיעוד ולעבוד עם תינוקות ופגים.“

הקשר הרב דורי