מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עדי קדר מספר על סדר הפסח

מקבל בביתו משלוח מנואישית מהמורה יעל לוי
בשנות העשרים המאוחרות כסטודנט באונ'
הסיפור שלי על ליל הסדר והפסח

שמי עדי קדר. מגיל 11 חודש עד גיל 86 אני גר בירושלים. נולדתי בחלב בסוריה, ושם הייתי עד גיל 11 חודש, אז עלינו לישראל.

פסח

את הפסח לא תמיד חגגתי בבית, לפעמים חגגתי עם חברים. כששירתי בצבא לא נתנו לנו לצאת הביתה, אבל הכל היה כשר כדי לפנק את החיילים על זה שהם לא בבית.

לא היו מנהגים מיוחדים בבית בחג הפסח וגם לא זכור לי מאכל ייחודי, אבל אימא שלי לימדה אותי איך להכין את החרוסת. חיפוש האפיקומן בליל הסדר היה חוויה ממש טובה, יוצאת מן הכלל, ואנחנו חיכינו במתח כל הערב לאפיקומן.

שנת תשפ"א הייתה שנת קורונה, בה התקיימו מרבית המפגשים באמצעות הזום, תוך שמירה על ריחוק חברתי.

בפעילות במפגש בזום בתחילת שנת תשפ"א שיתפנו אחד את השני בדברים שאנחנו אוהבים לעשות עם משפחתנו באמצעות לוח שיתופי פדלט. זה מה שעדי אמר:

תמונה 1

במפגש אחר מרחוק שיתף אותנו עדי בחפץ היקר לליבו – תמונה שלו מהיותו צעיר, ולצידה הבאנו את תמונתו כפי שנקלטה בשיחת הזום:

תמונה 2

בפעילות הראשונה במפגש פנים אל פנים בבית הספר, לקראת סיום שנה"ל תשפ"א – שיתפנו אחד את השני במצגת שיתופית בחוויות משנת הקורונה שעברנו. אלה רשמיו של עדי:

תמונה 3

הזוית האישית

עדי השתתף ב-2014 בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדו פז. העובדה שבחר להשתתף בתכנית גם בתש"פ ותשפ"א, עם תלמידים בקהילה, מעידה על הערך הרב שהוא מקנה לתכנית הקשר והתרומה שלה.

עדי תרם שני סיפורים נוספים למאגר המורשת, לקריאתם לחצו על הקישורים: השתתפתי במרד תלמידים, הסיפור תועד על ידי הנכד פז אוראל משה, במסגרת תכנית הקשר הרב-דורי בביה"ס "תל"י רמת מוריה" בירושלים, בשנת הלימודים  תשע"ג (2012-3), בהובלתה של הגב' שרה פרזון.

בנוסף, עדי השתתף בקשר הרב דורי בביה"ס קשת תלפ"ז גם בשנת תש"פ, וזה סיפורו כפי שתועד ע"י התלמיד איתן ג'קובס, בהובלת המורה יעל לוי: חיי עדי קדר

מילון

הכל כשר
חוקי, מאושר, מוסמך (מיתוך אתר מילוג)

ציטוטים

”הכל היה כשר כדי לפנק את החיילים על זה שהם לא בבית בפסח“

הקשר הרב דורי