מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עבר והווה נפגשים

רגע של אושר משותף, להריח ולהנות מהיחד.
רגע של סיפוק ונחת בחתונת בני.
הסיפור של סבתא שרה

אנחנו אבישי גפניאל, ארי מרלי מביאים את סיפורה של סבתא שלנו. לסבתא שלנו קוראים שרה'לה גפניאל , שנולדה בשנת 1957 לבית משפחת כץ. סבתנו הינה השנייה מבין ארבעה ילדים, סבתא שלנו היא אחות תאומה לאח בכור.

הוריה אלקה ודוד כץ, הם ניצולי שואה שהכירו ביניהם בקריית אתא ונישאו באולמי "נועם", קריית אתא. נכון להיום המקום משמש כבית מחסה.

ההורים של סבתא רכשו בית קרקע ברחוב הרצל וברבות השנים ביצעו הרחבה של הבית כדי להכיל ולתת מענה הולם לילדי המשפחה. סבתי ואחיה התאום הם הבכורים להוריהם ושמם ניתן להם לזכר הוריו של סבא רבא דוד ז"ל שנספו בשואה.

ברבות השנים נולדו שני אחים נוספים שהוסיפו לבית משפחת כץ שמחת חיים, חברותא, חוויות ומשחקים. סבתא מספרת שלגדול עם אח תאום זו חוויה בפני עצמה: צחוקים, ריבים, והכי חשוב קשר מיוחד שנמשך כל השנים עד עצם היום הזה. הקשר בין האחים מבוסס על אמון, הערכה, כבוד, נתינה ועזרה שניתנת בעת צורך.

סבתנו נישאה לסבי דורון גפניאל. ונולדו להם שלושה ילדים: ערן, מורן ועמית. החיים בבית היו מלאי שמחה, טיולים, אחווה בין אחים וכמובן יראת כבוד להורים.

סבתא מספרת:

"המוטו בבית היה חיה ותן לחיות, אהבה לחיות, עופות, וכלל בעלי חיים. התרנגולת הטילה ביצים שנאכלו בארוחת הבוקר, הכלב גדל כבן בית והכלבה המליטה על מיטתה של מורן.

שמירה על אוכל בריא, ניקיון והיגיינה היה חובה. בלימודים נדרשנו לבצע את המטלות שניתנו, היה ולא עשית- הענשת את עצמך. לא למדת למבחן – זו בעיה שלך, ועליך לשפר את הציון בכוחות עצמך. למדת למבחן והצלחת – כל הכבוד! למדת למבחן ולא הצלחת – משמע לא למדת מספיק לעומק".

לצד שמחת החיים, שהייתה בבית גפניאל, באמצע החיים דורון חלה והלך לעולמו, לאחר שש שנות סבל ולא זכה לתואר "סבא". הוא השאיר בבית את מורשתו, את חוכמתו ואת דרכו שעל פיה ילדיו ממשיכים את דרך החיים באהבת הזולת, נתינה וכבוד הדדי.

אנחנו נכדיו הבכורים, אבישי גפניאל וארי מרלי בני 11, ובעשור האחרון, חייה של סבתנו השתנו כי היא קיבלה שמונה נכדים והתשיעית בדרך. אמנם לפני 13 שנים סבי דורון נפטר ולא הכרנו אותו, אבל במקומו הוא שלח שישה נכדים בנים ושתי נכדות בנות ואפילו תכף יהיו שלוש.

העשור הזה לסבתי הוא עשור מלא באושר, כי היא היכתה שורשים ועזרה בהקמת משפחה גדולה להתפאר. אנחנו מבלים הרבה ביחד כמשפחה. בכל יום שבת בבוקר אנו נפגשים בבית סבתי ואוכלים את המאכלים שאנו אוהבים. המעדנים של סבתא שלי הם: מצבריי, סלט ירקות מתובל באופן מיוחד ולביבות.

סבתא אוהבת לפנק אותנו בנסיעות משותפות לבתי מלון ומסעדות כדי לחוות זמן איכות משותף.

אנחנו גרים בשכנות לסבתא, כל ילדיה ונכדיה גרים בגבעת אלונים ביחד.

המשפחה שלנו

תמונה 1
תמונה 2
תמונה 3

הזוית האישית

נאחל האחד לשני הרבה בריאות, משפחתיות ואהבה!

מילון

שלופן
שינה באידיש

קינדר
ילדים באידיש

זייגזינט
תהיה בריא באידיש

ציטוטים

”"שום דבר לא טוב יותר מדי" הכל במידה.“

הקשר הרב דורי