מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עברית של עולה חדשה

סבתא אבריאל ונכדתה נעמי
הנכדה נעמי
ניגשתי אל המוכר ושאלתי אותו: ”שלום אדוני! יש לך מו-מו??”

סבתא אבריאל שוורץ מספרת לנכדתה נעמי אזימוב

 

קוראים לי אבריאל שוורץ או לפני החתונה-אבריאל רוזנברג, להוריי קוראים אסתל ואליהו רוזנברג. נולדתי בשנת 1961 בארצות הברית, בסקרמנטו שבקליפורניה, זו עיר הבירה של מדינת קליפורניה. העיר נמצאת במפגש שני נהרות, נהר סקרמנטו ונהר אמריקה.  יש בה מוזיאונים מעניינים, ארכיטקטורה מרשימה, פארקים, גן חיות ומגוון של אטרקציות.

תמונה 1

עליתי לארץ ישראל מארצות הברית בגיל 21 בשנת 1983. במסגרת קבוצה שנקראה 'סטודנטים עולים'- זוהי תכנית מיוחדת עבור סטודנטים  מחו"ל, שעולים  לישראל כסטודנטים וממשיכים את לימודיהם האקדמיים תוך כדי לימוד השפה העברית. כאשר הגעתי לארץ שוכנתי בעיר ערד שבדרום הארץ. שם המשכתי את לימודיי האקדמיים,  ויחד עם זאת שילבתי את לימודי השפה בעברית.

 

באחד הימים , אחת מחברותי שבמכון  חגגה את יום הולדתה. ואנחנו, חברותיה, החלטנו  לחגוג אתה ולעשות לה 'על-האש'. לשם כך הלכתי לחנות בשר כדי לקנות סטייקים. אך מכיוון, שלא ידעתי עברית על בוריה, ניגשתי אל המוכר ושאלתי  אותו: ”שלום אדוני! יש לך מו-מו??” והוא ענה לי: ”לא גבירתי אין לי מו-מו יש לי מה-מה. כמובן, שהיום העברית שלי משופרת יותר….

תמונה 2

הזוית האישית

נעמי: תודה סבתא על סיפורך המשעשע.

מילון

סקרמנטו
היא עיר הבירה של מדינת קליפורניה שבארצות הברית וכן בירתו של מחוז סקרמנטו. עם אוכלוסייה של 466,488 תושבים, סקרמנטו היא העיר השביעית בגודלה בקליפורניה. בסקרמנטו רבתי גרים מעל מיליון בני אדם. סקרמנטו היא מקום מושבו של בית המחוקקים של קליפורניה.

ציטוטים

”זכות גדולה לגור בישראל, זו הארץ שלנו.“

הקשר הרב דורי