מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ספר הטיולים של סבתא לאה סגל

לאה סגל והנכד במפגש
במפגש סיפורו של חפץ
טיולים בארץ ישראל

לכל אחד מאתנו, לכל משפחה, יש סיפור: סיפור עלייה, סיפור התיישבות, סיפור נדודים, סיפור העפלה או אחר. לרובנו יש גם חפצים שמלווים את ההיסטוריה של המשפחה ועוברים מדור לדור. לפעמים החפץ הוא גדול כמו כיסא, לפעמים הוא קטן כמו תמונה או טבעת ולפעמים הוא זיכרון משמעותי שצריך להעלות על הכתב.

שמי לאה סגל, נולדתי בשנת 1953 בעיר עפולה לבית משפחת הררי. השנה אני משתתפת עם נכדי בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר ממ"ד מורשת. זו הייתה הזדמנות לשמוע במפגשים את הסיפורים המעניינים של כל הסבים והסבתות שהשתתפו בתכנית.

ספר הטיולים שהבאתי לכתה

תמונה 1

לקראת המפגש שהוקדש לנושא סיפורו של חפץ התבקשנו להביא חפץ, משמעותי עבורנו ולספר את סיפורו של החפץ. אני בחרתי להביא למפגש את ספר הטיולים שלי. הספר נרכש בחנות ספרים כבר לפני עשרים שנה. משפחתנו מאוד אהבה לטייל בארץ והילדים תמיד ביקשו שוב ושוב לחזור למקומות שאהבו כמו נחל דן בצפון ועוד אתרים ומקומות אהובים. ספר זה בן העשרים שנים, ליווה את משפחתנו בכל הטיולים ותמיד חזרנו שוב ושוב למקומות שהילדים אהבו.

ספר הטיולים שליווה את משפחתנו כל השנים

תמונה 2

הזוית האישית

תכנית הקשר הרב דורי נערכה בבית הספר ממ"ד מורשת בהנחיית המורה יהונתן לזר.

מילון

נחל דן
נַחַל דָּן הוא הגדול במקורות הירדן. הנחל זורם מעין דן בשמורת טבע תל דן ובהמשך מתאחד עם נחל חרמון ונחל שניר היוצרים ביחד את נהר הירדן. נחל דן הוא מיוחד במינו וחריג ביותר מבחינה הידרוגרפית: הוא חסר אגן ניקוז כלשהו. הוא יוצא מנקודה אחת, עין דן, ובהמשכו איננו מצרף אליו יובלים, כדרכו של נחל רגיל, אלא להפך: מתפצל לפלגים אחדים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”משפחתנו מאוד אהבה לטייל בארץ והילדים תמיד ביקשו שוב ושוב לחזור למקומות שאהבו כמו נחל דן בצפון“

הקשר הרב דורי