מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור על חייה של לאה כהן

תמונה שלי ושל סבתא בבית הספר
תמונה של סבתא והאחים שלה בילדותה
סיפור זה מספר על הדרך שהורי עברו כדי להגיע לארץ ישראל ולאחר מכן על החיים שלי בארץ ישראל

סבתא לאה כהן מספרת

אני אמא לשבעה ילדים וסבתא לעשרים נכדים.

בילדותי מאד אהבתי ללמוד והייתי ילדה שתמיד עוזרת למשפחה. האינו משפחה מאד קשורה, וחמה. אבי נולד במצרים ועבר דרך ארוכה וקשה ברגל כדי להגיע לארץ ישראל. כשהוא היגיע לארץ הוא סיפר את סיפור העלייה שלו והתיישב בקיבוץ. לאחר מכן הוא התגייס לחיל הים ומשם התגייס למשטרה ופגש את אמי בבית קפה. שם הם הכירו והתחתנו ואז אחי הגדול אבי נולד, ואחריו אני ושלושת האחים שלי נולדנו. אני והאחים גדלנו בנס ציונה ומאד אהבנו חיות ואת הטבע  ובבית היה לנו הרבה עצים וצמחים שאהבנו מאד לטפח.

 אני והאחים שלי

img-20161225-wa0020-1

אמי עשתה עליה מטורקיה כשהיא הייתה נערה. לאחר מכן  כשהייתי בת  10 אמי טסה לטורקיה לבקר את אבא שלה ומשפחתה כי אבא שלה היה מאד חולה. אני בתור ילדה הייתי צריכה לשמור על האחים שלי ולעשות את כל העבודות המוטלות אלי כמו בישול. שהיום אני מאד אוהבת ועושה מכל הלב. הסיבה שאני הייתי צריכה לשמור על האחים שלי הייתה כי אבי עבד ימים ולילות במשטרה ולא היה לו זמן להיות עם המשפחה. כשאמי חזרה אני מאד שמחתי ונרגעתי.

כשהייתי בת 18 הכרתי את בעלי יצחק. ההורים שלי ושל יצחק נפגשו ואז אני ויצחק נפגשנו. אנחנו הינו שלוש שנים ביחד ואז התחתנו והבאנו לעולם 7 ילדים מקסמים: רוז, ליבנת, שלומי, דודו, שירלי, לילך, ונתנאל ואנחנו עד היום משפחה מאד מלוכדת אוהבת ומיוחדת.

הזוית האישית

היום אני עובדת בגן ילדים עם חינוך מיוחד ואני מאד אוהבת לעבוד איתם .

 

מילון

נס ציונה
עיר בישראל

ציטוטים

”עשייה ואהבה מכל הלב“

הקשר הרב דורי