מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עליית הוריה של סבתי מתימן

העלייה מתימן
אוהלים בתל אביב
העלייה של סבתי

שמי ליהי שלו, משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי במסגרת עבודת השרשים יחד עם סבתא שלי בת שבע שמייבסקי. סבתא בת שבע נולדה לבית משפחת חרזי, בשנת 1945 בישראל. היא ספרה לי על הוריה שהם סבא רבא וסבתא רבתא שלי שנולדו בתימן.

סבא רבא דוד וסבתא רבתא רחל, הוריה של סבתי, בת שבע, עלו מתימן בשנת 1933. דוד היה בן 24 ורחל הייתה בת 12 הם עלו יחד עם בנם הבכור בן השנה וחצי. הוריה אהבו מאוד את ארץ ישראל למרות הקשיים שחוו כמו: למצוא עבודה שתפרנס אותם, מקום לישון, מים אוכל ועוד…

החיים באהלים – רמת ישראל

"רמת ישראל היא שכונה במזרח תל אביב. היא תחומה בין הרחובות השלום, משה דיין והגבורה. ממערב לה שכונת ביצרון, מצפון בית הקברות נחלת יצחק, ממזרח העיר גבעתיים ומדרום בסיס צבאי ושכונת תל חיים. השכונה הוקמה ב-1948 במטרה לספק פתרונות דיור זמניים ליהודים שהתגוררו בשכונות כגון מחנה יוסף ונווה שלום, והיו חשופים לירי ממנשייה ומיפו הסמוכות. בתחילה נקראה השכונה "שיכון פליטי הספר", ורחובה הראשי של השכונה נקרא רחוב פליטי הספר גם כיום. ב-1959 שונה שם השכונה לרמת ישראל, על שמו של ישראל רוקח, שיזם את הקמתה כראש העירייה, והלך לעולמו באותה שנה". (ויקיפדיה)

בהתחלה הם התגוררו באוהלים בתל אביב ואחר כך הם קיבלו דירת חדר מטבח ושירותים ברמת ישראל בתל אביב, אחר כך הגדילו את הבית ושיפצו אותו. דוד עבד כקצב ורחל כעקרת בית. נולדו להם בנוסף 4 בנים ובת אחת שזאת סבתא שלי, בת שבע.

חשוב לציין שלאף אחד מהילדים חוץ מהילד הראשון שעלה איתם לארץ מתימן, לא היה שם בחצי שנה הראשונה לחייו, מכיוון שהם חיפשו שמות יהודים שהם יאהבו את השם עצמו ואת פירושו.

סבא רבא דוד נפטר בגיל 75 וסבתא רבתא רחל נפטרה בגיל 91 זכרונם לברכה.

הזוית האישית

ליהי שלו, משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי במסגרת עבודת השרשים ומביאה את סיפורם של הוריה של סבתא שלה בת שבע שמייבסקי שעלו מתימן.

מילון

רמת ישראל
רמת ישראל היא שכונה במזרח תל אביב. היא תחומה בין הרחובות השלום, משה דיין והגבורה. ממערב לה שכונת ביצרון, מצפון בית הקברות נחלת יצחק, ממזרח העיר גבעתיים ומדרום בסיס צבאי ושכונת תל חיים. השכונה הוקמה ב-1948 במטרה לספק פתרונות דיור זמניים ליהודים שהתגוררו בשכונות כגון מחנה יוסף ונווה שלום, והיו חשופים לירי ממנשייה ומיפו הסמוכות. בתחילה נקראה השכונה "שיכון פליטי הספר", ורחובה הראשי של השכונה נקרא רחוב פליטי הספר גם כיום. ב-1959 שונה שם השכונה לרמת ישראל, על שמו של ישראל רוקח, שיזם את הקמתה כראש העירייה, והלך לעולמו באותה שנה.

שיבה טובה
אריכות ימים

ציטוטים

”בהתחלה הם התגוררו באוהלים בתל אביב “

הקשר הרב דורי