מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא כמשל

תמונה של סבי בסדר פסח אצל דודתי
תמונה של סבי ביום הולדתי
על ידי מעשה טוב התקבלתי לבית הספר הכי טוב בסידני, אוסטרליה

הקשר הרב דורי של סבא דני רוזינג וזהר. סבא מספר לזהר על הנסיעה המיוחדת לאוסטרליה וקורותיו בדרך

"כשהייתי בן 15 הפלגתי לסידני, אוסטרליה מג'נואה שבאיטליה. בתור ילד בן 15 לבד באנייה בשנת 1951. בארבעה שבועות הכרתי את כל האנשים על האוניה. כשהגענו לאוסטרליה, בתחנה הראשונה עלה על האוניה מישהו שטען שהוא עיתונאי אוסטרלי והתיידדנו. התברר שהוא לא היה עיתונאי אלא סוכן של שירות הביטחון האוסטרלי והוא עלה על האנייה בשביל לאתר קומוניסטים, כי בזמנו לקומוניסטים אסור היה להיכנס לאוסטרליה. הוא התיידד אתי כי כילד בן 15 ספרתי לו על כל האנשים על האנייה. אני סיפרתי לו על האנשים שבאו ממדינות קומוניסטיות ושכנעתי אותו שהם לא קומוניסטים.

כולם הורשו להיכנס לאוסטרליה. יומיים אחרי שהגענו לסידני הוא טלפון אליי ושאל אותי אם אני רשום לבית ספר. עניתי לו שכן והוא שאל אותי איזה. הוא לא היה מרוצה מתשובתי ואמר לי שאני צריך ללכת ל- Sydney High School. אני השבתי לו שבשביל להתקבל לבית ספר הזה צריך או ציונים מעולים בתעודה, או שאחד ההורים למד שם.  אבל מכיוון שאני הגעתי מאירופה, הציונים שלי לא נחשבו וההורים שלי בטח לא למדו בבית ספר הזה. אז, העיתונאי כביכול, ששמו היה טוני, אמר שלא אלך לאף בית ספר עד שהוא יחזור אליי. למחר הוא טלפן אליי ואמר לי שאני רשום בבית ספר הכי טוב בסידני: Sydney High School ולשם אני צריך ללכת ביום שני.

לדעתי, המשמעות של הסיפור היא שכדאי לך להתיידד עם כל אחד, ככה הצלחתי לעזור להרבה אנשים שאולי אחרת היה קשה להם להתקבל לאוסטרליה, וגם הצלחתי ללמוד בבית הספר הכי טוב בסידני."

הזוית האישית

זהר שלו: אני חושב שהסיפור של סבי הוא מעולה. הוא ממש כמו משל עם מוסר השכל רק ההבדל היחיד הוא שהסיפור הזה אמיתי. אני מנסה גם להתחבר עם כל מי שאני פוגש באופן רגיל. אני חושב שאם נחמדים לאנשים אחרים, הם יהיו נחמדים אלי. אם אני אהיה נדיב אל אנשים אחרים, הם יהיו נדיבים אלי בחזרה. הדוגמה הזאת היא קיצונית יותר, אבל יש הרבה דוגמאות שיש להן מוסר השכל כזה.

מילון

ג'נובה
ג'נובה (באיטלקית: Genova, בניב הגנואי "זֶנָה"), המכונה גם גנואה, היא עיר ונמל בצפון איטליה, בירתה של ליגוריה. אוכלוסייתה מונה כ–700,000 איש. זו העיר השישית במספר התושבים באיטליה, והשלישית בצפון איטליה. העיר כונתה "הגאה" (La Superba). חלק מן העיר העתיקה של ג'נובה נמצא ברשימת המורשת העולם של אונסק"ו. ב-2004 הייתה העיר בירת התרבות האירופית. בעיר זו נולדו כריסטופר קולומבוס, ניקולו פאגאניני ופבריציו דה אנדרה. ויקיפדיה

ציטוטים

”כשהייתי בן 15 הפלגתי לסידני, אוסטרליה מג'נואה שבאיטליה.“

הקשר הרב דורי