מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ישראלי

סבתא ואני בביקור בבית התפוצות.
סבתא מרים וסבא שאול בחתונתם
סיפורה של סבתא מרים

נולדתי בארץ בעיר תל אביב בתאריך 3.6.1951 בחג השבועות. נקראתי על שם סבתי מצד האבא. אני בת בכורה ויש לי אח אחד צעיר ממני בחמש שנים. כבת בכורה הייתה מוטלת עליי אחריות לעזור עם האח הצעיר, להוציא מהגן, לשמור עליו כשההורים עבדו. גדלתי בשכונה שנקראת "כפר שלם" בתל אביב בבית ישן גרנו ארבע נפשות בחדר אחד.

כשהייתי בגיל 15 עברנו לדירה בשיכון של שלושה חדרים הייתי באותו חדר עם אחי. בילדות אהבנו לאסוף קלפים או תמונות של שחקני כדורגל או שחקני קולנוע, לא היו משחקי קופסא, מחשבים או טלוויזיות אז רוב המשחקים שלנו היו בחוץ כגון קלאס, חמש אבנים,שלושה מקלות ומשחקי כדור.

אני ושאול בעלי גרנו בכפר שלם שכונה של תל אביב ולמדנו באותו בית ספר יסודי בית הספר נקרא על שם אליהו גולומב בית הספר היה בנוי מכיתות רבות שהיו מפוזרות בחצר גדולה ולא מבנה בעל קומות או גבוה כמו היום. כל חיי החברה היו בבית הספר לא היו מפגשים או חוגים אז היינו נפגשים בהפסקות.

בסיום היסודי למדתי בבית ספר עירוני ט' ביד אליהו ושאול למד בבית ספר הולץ (בית ספר למקצועות התעופה) ולאחר מכן התגייס לצבא לחיל האוויר והיינו נפגשים בשכונה.

לאחר סיום התיכון התחלתי לעבוד בבנק לאומי .עבדתי 20 שנה באחד הסניפים של בנק לאומי בתל אביב ולאחר מכן בסניף בראשון. התחלתי כשהייתי בת 21. למדתי את העבודה תוך כדי העבודה בסניף. עברתי קורסים והכשרות בתחום הסחר בינלאומי נשארתי לעסוק במקצוע עד שפרשתי אחרי 40 שנות עבודה. נהניתי מאוד מהעבודה. זו הייתה עבודה מעניינת נהניתי גם מהחברה הכרתי שם חברות שעד היום אנחנו חברות.

בינתיים שאול סיים את השירות הצבאי והחל לשרת בצבא קבע בתקופה הזאת החלטנו להתחתן. החופה נערכה בתאריך 20.10.1971 בבית כנסת ביד אליהו ולאחר החופה הייתה מסיבת חתונה באולם שהיה צמוד לבית הכנסת, האורחים היו הרבה בני המשפחה של שנינו, ההורים, סבים וסבתות, דודים ודודות, בני דודים והרבה חברים, וכמובן הרבה חיילים ששירתו בצבא עם שאול, הייתה חתונה שמחה אוכל טעים, ריקודים. לאחר החתונה נסענו לירח דבש באילת, טסתי לראשונה במטוס, זאת הייתה חוויה מדהימה.

עם כל חברינו

תמונה 1

רכשנו דירה בשכונת תל כביר וגרנו באושר. בשנת 1972 נולדה בתנו הבכורה מירב, הייתי בגיל 21 ובעלי בן 23. שלוש שנים לאחר מכן בשנת 1975 נולדה בתנו השנייה גלי.

צילום משפחתי

תמונה 2

בשנת 1979 מכרנו את הדירה בתל כביר ועברנו לראשון לציון. שנתיים לאחר מכן בשנת 1981 נולדה בתנו השלישית מורן שהיא אימא של שיר. יש לנו 8 נכדים ונכדות שניים בתל אביב ושישה בראשון לציון. בשנת 2002 נולד הנכד הראשון – אראל טל שהוא פסנתרן מוכשר. שנתיים לאחר מכן ב2004 נולד – בן אזולאי כהן שמתמחה במחשבים. שנה לאחר מכן ב 2005 נולדה – שיר כהן הנכדה שלי המהממת הנכדה הראשונה מהבנות. בשנת 2006 נולדו 2 נכדים רזי אזולאי כהן ושבוע לאחר מכן מאיה טל. בשנת 2007 נולדה תינוקת מתוקה – אור כהן. ב2011 נולדה – טל אזולאי כהן. בשנת 2014 נולד הנסיך שבנכדים: שי שאול כהן. כל הנכדים ממלאים את החיים שלנו בשמחה ואושר גדול.

מידי שבוע בימי שישי בערב כל משפחה מתאספת אצלנו לקידוש וארוחת ערב, אחרי הארוחה כולם מתיישבים בסלון ואוכלים פירות, קינוחים, עוגות, שותים תה, פיצוחים ומשוחחים בינינו על איך שעבר השבוע.

אנחנו חוגגים את כל החגים כהלכתם למשל: ליל הסדר, צמים ביום כיפור, מדליקים נרות בחנוכה, בשבועות עורכים ארוחה חלבית כל המשפחה, ט"ו בשבט אוכלים פירות יבשים. בפורים מתחפשים ועורכים מסיבת תחפושות אצל אחות של שאול כל המשפחה המורחבת.

כל שנה אנחנו נוסעים לחופשה משפחתית באילת או בחו"ל אנחנו נהנים ביחד מבלים זמן איכות ואין דבר טוב יותר מזה.

הזוית האישית

סבתא מרים: היה מאוד מעניין במפגשים נהניתי להיות עם הנכדה שלי ולהכיר סבתות אחרות, לשמוע סיפורים מעניינים על החיים של אנשים היה מעניין. בביקור בבית התפוצות נהניתי לבקר ולראות את כל הדברים שהוצגו שם ולהיזכר בסיפור של הצלמנייה שהכרתי אותם אישית היה כיף.

שיר: היה לי כיף להיות עוד זמן עם סבתא ולשמוע את הסיפור שלה, הביקור בבית התפוצות היה מעניין ומיוחד.

מילון

"כפרה"
כל הרע שיבוא אליך יעבור אלי.

ציטוטים

”צריך כל בוקר בחיוך ולהגיד תודה על מה שיש.“

הקשר הרב דורי