מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

תעלול ילדות של אביגיל ואורי גלר

אני ואביגיל במפגש הקשר הרב דורי
אורי גלר חבר ילדות
תעלול השעון של אורי גלר

"אני מדברת על גיל 14  ואני באה ממשפחה מסורתית חילונית, למדתי בבית ספר ממלכתי דתי, שאילץ אותי להיות בתנועת בני עקיבא. "תנועת בני עקיבא היא תנועת נוער בינלאומית. בני עקיבא בישראל מהווה את תנועת הנוער המרכזית של הציבור הדתי לאומי בישראל ואת תנועת הנוער השלישית בגודלה בישראל". אני בחרתי להיות גם בצופים. המורים גילו שהייתי בצופים ולא אפשרו את זה. אי לכך הוציאו אותי מתנועת בני עקיבא וזה גרם לניתוק חברתי בכיתה, כי לא התאמתי למסגרת הדתית והמשכתי להיות בצופים.

אורי גלר מסובב השעונים

בגיל 15 הייתה לנו חבורה סלונית (של ריקודים סלונים) ובחבורה היה נער בשם אורי גלר שהיה מכופף כפיות ורואה נסתרות בתקופה הזאת ההורים הקפידו עלינו הילדים ולא אפשרו להם להיות במסיבות עד שעות מאוחרות בלילה, אלא רק עד השעה 10 בלילה. באחד מימי שישי כשהייתה מסיבה סלונית, השעה הייתה כבר  12 וחצי בלילה ופחדתי לחזור הביתה, פחדתי שאבי יכעס וירתק אותי להרבה זמן לא ללכת למסיבות, אלה רק לצופים.  חזרתי יחד עם אורי גלר הביתה, עלינו בשקט והוא סיבב את  כל השעונים בבית לשעה 10. אבי התעורר וראה שהגעתי בזמן ואמר לי כל הכבוד לך!

אבי היה הולך בכל שבת בבוקר, הולך לבית הכנסת. הוא התעורר וראה שמוקדם מידי והלך לישון בחזרה. שהתעורר לפי השעון ששעתו הוקדמה ע"י אורי גלר, ראה שכולם כבר גמרו את התפילה והוא לא הבין מה קרא?  כשחזר הביתה ראה שכל השעונים היו מכוונים לאותה שעה. מאוחר יותר אחד האחים שלי כיוון לו מחדש את כל השעונים.

זאת הייתה ונשארה תעלומה מוחלטת לאבי ולכל המשפחה, עד יום מותו הוא לא ידע.  חוץ ממני  אף אחד לא ידע את הסוד. ."

הזוית האישית

לי אישית היה ממש כיף להכיר דמות ששונה ממני בסיפורים ובמילים ובדרך החיים טני מאחלת לאביגיל שתמשיך להיות צעירה בנפש

מילון

צנע
תקופה קשה שהיתה

בני עקיבא
בני עקיבא היא תנועת נוער בינלאומית. בני עקיבא בישראל מהווה את תנועת הנוער המרכזית של הציבור הדתי לאומי בישראל ואת תנועת הנוער השלישית בגודלה בישראל. מזכ"ל התנועה בישראל הוא יאיר שחל. מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית הוא רועי אביקסיס.

ציטוטים

”"ניתוק חברתי כי לא התאמתי למסגרת“

הקשר הרב דורי