מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי של ברכה אבירם

אני ואריאל נכדי היקר
אני ביום חתונתי - 1969
חוויותיי מילדות עד לבגרות

נולדתי בישראל בעיר חולון להוריי ציפורה ויחיאל סרי שנולדו בתימן בעיר צנעא ועלו ארצה בשנות השלושים הכירו והתחתנו ושכרו דירה בעיר תל אביב ואחר כמה שנים עברו לחולון עם קבוצת חברים שהכירו בתימן אז השכונה נקראה שכונת עם. הוריי הביאו לעולם 8 ילדים שמותיהם אבנר גרשון שנולדו בתל אביב, אבינעם יעל יואל ברכה יואב ואיתן.האחות יעל נפטרה ממחלה בגיל שנה שמותה היה צער גדול על הוריי. כשהעיר חולון הייתה חולות ועשרות משפחות גרו שם והשכנות הייתה נפלאה מאוד. היו לנו המון חברים מכל התפוצות והמשחקים היו מאולתרים ועשינו הרבה ספורט. זכור לי שמקרר היה מצרך נדיר והיינו הראשונים שהיה ברשותנו מקרר, אבל בשביל לשמור על המזון היה עלינו לקנות גוש גדול של קרח, זאת השגנו ממוכר הקרח שהיה בא לשכונה  אימי בישלה בפרימוס ואחר כך בפתיליות.אז חולקו מנות בהקצבה כגון חמאה ואבקת ביצים.אבי עבד בעזה אחת לשבוע הגיע הביתה זאת תקופה שהאנגלים שלטו בה.

תמונה 1

את ביתי הוריי בנו כמעט במו ידיהם הייתה זאת תקופת מלחמת השחרור שבה תנאי החיים היו קשים והייתה סכנה גדולה אז הייתי בת 4 בערך. כמה משכני חברו ל"אצל" שנלחמה במחתרת נגד האנגלים ואבי הציל כמה מהם וניסה להחביא אותם וכך ניצלו. זכור לי שאת הבגדים אימי כיבסה המתקן אלומיניום מחורץ כדי לנקות אותם.את החלב קיבלנו על ידי החלבן שהיה ממלה את הקנקן בחלב טרי ואנו היו מרתיחים כי החלב לא היה מפוסטר ואת התשלום היינו מניחים ליד הקנקן לימים הורי קנו מכונת כביסה שנתנה מענה לדרישות וכמובן מאוחר יותר קנינו טלוויזיה בשחור לבן זו הייתה אטרקציה הרבה משכני באו לצפות איתנו.למדתי בבית ספר ישורון ובתיכון יבנה חולון.לאחר מכן למדתי בבית ספר "ויצו" בירושלים כאחות ילדים וסיום עבדתי כאחות פגים בקריה תל אביב.

את בעלי לעתיד הכרתי לאחר שגר בשכירות בבית הוריי התחתנו לאחר שנה והבאנו לעולם שלושה ילדים שני בנים ובת ששמותיהם יריב אוהד ומיכל. ליריב 3 בנים עידו, עומר ונועם,לאוהד בן ושמו שמואל ולמיכל 3 בנים אריאל אליה ויהב.

תמונה 2

בעלי טוביה עבד במשטרת ישראל כקצין בעל 2 תארים אקדמאים,הוא אהב ללמוד קרא הרבה אך האידיליה שהייתה נקטעה באיבה שבעלי נפטר באופן פתאומי מדום לב בגיל 59 וזכה לראות רק שלושה נכדים כל בניו של יריב. חיינו השתנו לבלי הכר הגעגועים אליו לא פסקו ולא נשכח מלבינו נזכור אותו תמיד כבעל למופת אבא וסבא ניפלא לילדיו ונכדיו. לאחר מותו של טוביה ז"ל מיכל וירון בעלה גרו בביתי ושם לאחר חצי שנה נולד אריאל ושמו השני על שם סבא טוביה ולאחר שלוש שנים אליה נקרא על שם סבא שלו משה שמת שירון היה בן שנתיים. וכיום כל המשפחה באה בימי שישי ושבת לארוחה משותפת, אוכלים יחד ג'חנון וכובנה, שעועית אדומה, ביצי, בורקסים וסלטים. הילדים משחקים והמבוגרים מדברים ביניהם עם תקרובת, יש לציין שאנו בקשר הדוק ולא שוכחים לציין חגים ומועדים בשמחה מלווה עם סימני החג ששימרנו עוד מימי אבותינו.

תמונה 3

הזוית האישית

ברכה אבירם בתכנית הקשר הרב דורי עם הנכד אריאל.

מילון

פרימוס, פטיליה
כירה מנפט לחימום ובישול

ציטוטים

”"מה ששנוא עליך עליך תעשה לחבריך" "יגעת ומצאת תאמין"“

הקשר הרב דורי