מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ילדותי – בית באווירה תרבותית

זאת תמונה שלי ושל סבתא מהקשר
סבתא בטיול למרוקו
נולדתי בבית להורים מסורתיים יוצאי תימן גדלתי עם 10 אחים ואני ההייתי האמצעית

תרבות ומנהגים במשפחתי
נולדתי בבית להורים מסורתיים יוצאי תימן גדלתי עם 10 אחים ואני הייתי האמצעית וגדלתי באווירה של פינוק של תשומת לב לכל אחד. הייתה  בבית שלנו אווירה של תרבות. אבא שלי , כל ערב סיפר סיפורים על תימן כי לא הייתה לנו טלוויזיה. הוא היה מכנס את כל האחים אחרי ארוחת ערב עם הנרגילה ועם עלי גת כמו בתימן ההינו יושבים וכל הילדים בשכונה היו באים ומקשיבים לסיפורים של אבא שלי.
 
כל הילדים קינאו בנו בגלל שכל ערב שבת כל הבית היה מתארגן לשבת, האוכל מוכן והשולחן והשולחן ערוך הינו מחכים לאבא שיחזור מבית הכנסת, כדי לעשות קידוש. הינו שרים שירי שבת. עד היום  אנו ממשיכים בכל המפגשים של המשפחה לספר את הסיפורים של אבא ועד עכשיו הילדים והנכדים ממשיכים את האווירה הזאת.
 
בגיל 15 באו לשכונה שכנים חדשים ובניהם הכרתי חברה בשם שרה. לשרה היה אח בשם אליהו. לאחר מכן הכרתי, את אליהו אחיה, שהפך להיות בן זוגי. לאחר  תקופת חברות התחתנו ונולדו לנו 3 ילדים: איציק קרן ושירלי. כשהם היו ילדים קטנים עדיין, אליהו בעלי נפטר מהתקף לב. הוא נפטר צעיר, בגיל 38.
 
לאחר שנים שנים התחתני עוד פעם עם משה פשרל ואתו יש לנו עוד ילדה  משותפת, קוראים לה חיית. הילדים גדלו ביחד וכיום יש לי 8 נכדים טובים ומקסימים ברוך השם .
 
העשרה
"התיישבות היא פעולה, שמהותה: הבאת אנשים (הנקראים מתיישבים) למגורי קבע באזור (או תחום) גאוגרפי מסוים (הנקרא אזור ההתיישבות) או הגעתם של מתיישבים בכוחות עצמם, כדי להתגורר באופן קבוע באזור זה".
תשע"ו, 2016

מילון

התיישבות
התיישבות היא פעולה, שמהותה: הבאת אנשים (הנקראים מתיישבים) למגורי קבע באזור (או תחום) גאוגרפי מסוים (הנקרא אזור ההתיישבות) או הגעתם של מתיישבים בכוחות עצמם, כדי להתגורר באופן קבוע באזור זה. הכנת התשתית (או להשתמש בתשתית קיימת) לאכלוס אזור ההתיישבות באנשים, לשם מגורי קבע. תשתית זו כוללת לכל הפחות תשתית מגורים (בתים), אך עשויה לכלול גם מבנים אחרים, תשתיות מים, אנרגיה, ביוב, תחבורה וכיוצא באלו.

ציטוטים

”הינו מחכים לאבא שיחזור מבית הכנסת, כדי לעשות קידוש“

הקשר הרב דורי