מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של סבא שאול סורני

שאול ונילי תמונה מיום החתונה
שאול ונילי תמונה מיום החתונה
סבא עלה ארצה במבצע עזרא ונחמיה

שמי שאול, עליתי לארץ בשנת 1951 בגיל חמש, במבצע "עזרא ונחמיה" של עליית יהודי עירק לארץ. אני לא זוכר פרטים מדויקים, אני רק זוכר שבתחילה היינו ארבעה אחים ואז אמי ילדה את אחי הקטן חזי בארץ. הוא היחיד עם תעודת לידה, לי ולאחים שלי אין תעודות לידה. הפריע לי מאוד שאין לי תאריך לידה מדויק, אז החלטתי  ש- 15/6/45 יהיה תאריך הלידה שלי בגלל שזה מה שאמי זכרה. מאז אני חוגג בתאריך הזה את יום הולדתי עם כל המשפחה.

כאשר  עלינו לארץ גרנו באוהל במשך שלושה חודשים, לאחר מכן  גרנו שש שנים בצריף בטירת הכרמל. בשנת 1957 עברנו לשכונה בחיפה שנקראת קריית אליעזר.

אנחנו חמישה אחים, כולם גרים בארץ, אבא שלי עבד כאזרח בצה"ל, ואימא שלי הייתה רוב הזמן עקרת בית. אני זוכר את ריחות הבית, בעיקר מאכלים עירקיים, שאמי בישלה כל יום, הרבה קובה במיה. ברבות הימים היא העבירה את סודות הבישול לאשתי.

למדתי בבית ספר "דרור", הייתי מחזור ראשון ואפילו קיבלתי סטיפנדיה (מענק לימודים) להמשך לימודים  בבית ספר מקצועי בחיפה. לאחר מכן המשכתי את לימודיי כטכנאי חשמל.

שירתי בחיל הים בחיפה, הייתי חשמלאי של אניות. אני זוכר מקרה אחד במיוחד, זה היה בלילה בו הייתה סערה, ואני הייתי צריך לבצע תיקון בלילה. כמעט נפלתי לים, למזלי תפסתי בכבל ברזל וכך נמנעה נפילתי לים הסוער.

אחרי הצבא, עבדתי ברפאל 26 שנים, כראש מדור זיווג אלקטרוני והייתי בחטיבת הטילים.

את נילי אשתי הכרתי בגיל עשרים ושש, כשהיא הייתה רק בת שבע עשרה. לאחר כשנה התחתנו בתאריך שרשמתי כיום הולדתי. מאז ביום זה אנו חוגגים את שני האירועים ביחד.

נולדו לנו ארבעה ילדים, לירן הבכור, אחריו יניב, והתאומים עופר וסיוון הקטנים. יש לנו חיים נפלאים וחוויות משפחתיות רבות. אחד מהדברים שאני זוכר הוא הפעם הראשונה שטסנו כל המשפחה ליוון, המקום היה מאוד יפה, וכולם מאוד נהנו. זאת הייתה חוויה מאוד מיוחדת. מאז כמעט כל קיץ אנחנו יוצאים לחופשה משפחתית.

יש לי תשעה נכדים נהדרים ואני שמח בבחירות שעשיתי בחיי.

הזווית האישית

אביגיל: נהניתי מאוד לעבוד ביחד עם סבא שלי, לשמוע על החיים שלו ושל משפחתו, ללמוד מושגים חדשים, ולהכיר את סיפור חייו יותר טוב. קודם כל הייתי רוצה להגיד לסבי תודה רבה, על כך שהוא פינה זמן בשביל לשתף אותי בסיפור חייו. נהניתי מאוד לעבוד אתו וגם רציתי לומר שהוא היה שותף נהדר לעבודה, ושאני אוהבת אותו המון ומעריכה את כל מה שהוא עשה.

מילון

סטיפנדיה
מענק לימודים

ציטוטים

”לאחר כשנה התחתנו, בתאריך שרשמתי כיום הולדתי. מאז ביום זה אנו חוגגים את שני האירועים ביחד. “

הקשר הרב דורי