מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיי מעתלית לגבעת אולגה

קורן וסבתא עליזה
סבתא עליזה
בהפסקות היינו משחקים בקלס, בגומי, בחבל ובחמש אבנים

נולדתי בירושלים להורים אברהם ומסעודה למשפחת עמר יש לי שמונה אחים ואחיות .
 
בגיל שנה משפחתי עברה לגור בעתלית, שם הלכתי לגן הילדים. הייתה לי גננת חמודה ושמה שרה אחר כך עליתי לכיתה א' לבית ספר יסודי. בבית הספר עברתי חוויות רבות היינו משחקים בהפסקות בקלס ובגומי בחבל ובחמש אבנים .
תמונה 1
 צריפי מחנה המעצר בעתלית. משמשים כיום כמוזיאון ההעפלה
 
כשסיימתי בית ספר יסודי ועברתי ללמוד בבית ספר תיכון, באורט בקריית שפרינצק. למדתי במגמת ספרות סיימתי ועבדתי במקצוע. את שרותי הצבאי עשיתי בחיל הים בחיפה. כשסיימתי את השרות הצבאי, לאחר תקופה, הכרתי את בעלי יוסי. התחתנו, נולדו לנו 2 ילדים אלירן אבא של קורן וחן דוד של קורן.
 
היום אני עובדת בנופש גבעת אולגה. אני עובדת שם כבר 26 שנים  ומרוצה מאוד.
 
משוב 
עם קורן אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. במפגשים אני מספרת לה על ילדותי.
אני אוהבת את קורן ואת שאר נכדיי מבלה איתם המון. אני מאוד גאה בנכדתי קורן שהביאה הרבה אור ואושר. אני למשפחה. נהנית מאוד ממפגשי התכנית הקשר הרב דורי.
סבתא עליזה
 
העשרה
עתלית: "עַתְלִית היא יישוב במעמד מוניציפלי של ועד מקומי במועצה אזורית חוף הכרמל במחוז חיפה בישראל. בעבר, משנת 1950 ועד איחוד הרשויות של שנת 2003, הייתה עתלית מועצה מקומית
"
קריית שפרינצק: "קריית שפרינצק היא שכונה במערב חיפה. השכונה ממוקמת לרגלי המורדות המערביים של הכרמל, בין שכונת כרמל צרפתי לבין שער העלייה וחוף הים התיכון, ובין נווה דוד ועין הים. השכונה נקראה על שמו של יוסף שפרינצק, יושב ראש הכנסת הראשון."
תשע"ה

מילון

חמש אבנים
כינוי לחמישה עצמים קטנים ומרובעים, המשמשים לסוג של משחק ילדים הדורש זריזות ידיים ומיומנות בזריקה ותפיסה של חמש אבנים

עתלית
עַתְלִית היא יישוב במעמד מוניציפלי של ועד מקומי במועצה אזורית חוף הכרמל במחוז חיפה בישראל. בעבר, משנת 1950 ועד איחוד הרשויות של שנת 2003, הייתה עתלית מועצה מקומית

ציטוטים

”אני אוהבת את נכדיי מבלה איתם המון וגאה בהם שמביאים הרבה אור ואושר למשפחה.“

הקשר הרב דורי