מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיי – יעל שעיבי

סבתא ואני במפגש הקשר הרב דורי
סבתא עם סבא בצעירותם
החיים במושב

אני יעל ימיני, הבת של רחל ויפת ימיני ז"ל.

הוריי גרו במושב גידעונה, השוכן למרגלות הרי הגלבוע, ושם נולדתי.  הוריי גידלו  שבעה ילדים ואני אחת מהם. היו לי 6 אחים ואחיות,  4 בנות ו- 3 בנים. האח הבכור שלי ניפטר כשהיה בן 7, מהכשת נחש. (זה קרה בישראל). האח הבכור היה היחיד שנולד בתימן ועלה לישראל יחד עם ההורים. כל שאר האחים והאחיות נולדו בישראל.

אני למדתי עד כיתה ח'. מגיל 14 התחלתי לעזור לאבא שלי "יפת ימיני" בפרדס בו הוא עבד. במשך כל השבוע, מיום ראשון ועד יום חמישי. בנוסף לעבודתנו בפרדס,  הייתה לנו תורנות בין כל האחים, לניקיון הבית. כשהיינו קטנים, אמא הייתה נוהגת לקחת אותנו לטיול מחוץ למושב, פעם לתל אביב ופעם לפרדס חנה, בעיקר היה זה במטרה לבקר משפחה קרובה. בפרדס חנה התגוררה סבתא שלי מצד אבא.

כשהגעתי לגיל 16, אמי לקחה אותי לטיול באבן יהודה, לבקר משפחה קרובה ובדרך חזרה החליטה לחזור דרך בית ליד, כדי לבקר עוד משפחה שגרה במושב שער אפרים, שהיתה ביניהם קירבה רחוקה עוד מיימי תימן. במושב שער אפרים גרו הרב שמעון ושרה שעיבי ז"ל, ולהם היה בן ושמו יצחק שעיבי ז"ל. מושב שער אפרים הינו מושב חקלאי, בו גידלו ועד היום מגדלים פרות, לולי תרנגולים, פרחים, ירקות, וחציר.

במהלך הביקור בשער אפרים, הרב שמעון פנה אליי ושאל אותי "מה דעתך על הבן שלי יצחק" (שהיה הבן הכי צעיר במשפחתו)… יצחק היה אז בן 19, כשהכירו לי אותו ואני הייתי בת 16. בתקופתנו היה נהוג לחתן את הילדים מוקדם ומהר ככל האפשר, שלא כמו היום.

יצחק היה נוהג לברוח להוריו והגיע אליי למושב גידעונה שבגלבוע. זו נסיעה של כשעתיים המשולבת עם אוטובוסים וטרמפים. כך בעצם התהדק הקשר בינינו והתחלתי להתאהב בו. הוא היה איש שמח ונחמד וכייף היה לשהות בחברתו.

לאחר כשנה, ההורים חיתנו אותנו בהסכמה מלאה. הייתי אז בת 17 ויצחק היה בן 20. זכור לי שהחתונה התקיימה במקום פתוח ובאמצע החתונה תפס אותנו מבול של גשם ונאלצנו להעביר את כל האירוע לבית הכנסת הסמוך, מיד לאחר החופה.

אנחנו התגוררנו לאחר נישואינו במשק 57, במושב שער אפרים. שם היה ביתם של הוריו של בעלי. ההורים של בעלי גידלו באותה תקופה ירקות, פרות, ברבורים  ואנחנו עזרנו להם בגידול החיות ובחליבת הפרות.

עידן: ככה ניראו חייה של סבתא שלי.

לפני כ- 3 שנים סבא שלי "יצחק" ניפטר בעודו צעיר, והוא חסר לסבתא וגם לי.

הזוית האישית

מאוד נהנינו מהתכנית. היא חיזקה את הקשר ביני ובין סבתי יעל.

מילון

חליבה
הפעולה שנעשית כדי לשאוב את החלב מהפרה

ציטוטים

”וכך בעצם התהדק הקשר בינינו והתחלתי להתאהב בו.“

הקשר הרב דורי