מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיי בישראל ובצרפת

אני ונכדי היום
אני ובעלי בפריז בעבר
להיות בהריון לבד בזמן המלחמה בישראל

שמי קורין בן ששון, נולדתי בתאריך 2.10.1950 בצרפת בעיר ליון. במשפחתי היו חמישה ילדים, אני הייתי הרביעית. למדתי בבית הספר 'DEBORDE COURS 'מכיתה א' עד כיתה י"ב, אצל נזירות. הייתי תלמידה ממוצעת, אהבתי בעיקר ללמוד שפות, כיום אני מדברת ארבע שפות: עברית, צרפתית, ספרדית, אנגלית. הייתי נוסעת לבית הספר מגיל 14 בטוסטוס, אבל בחורף נמנעתי מכך בשל השלג. הלכתי הולכת לחוגים כמו החלקה על הקרח בחורף , סקי בהרים בקיץ סקי מים וטיולים בטבע. להורים שלי הייתה חנות לניקוי יבש.

משפחתי התגוררה בבית גדול עם ארבע קומות כולל מרתף. מסביב לבית הייתה חצר מאוד גדולה עם עצי פרי, הרבה כלבים, חתולים וצב עם שריון (צבוע בירוק), אני ואחיי צבענו לו את השריון בצבע (שחזר כל שנה). הייתה לי ילדות מאוד טובה, מאושרת וללא דאגות.

סבתא על אבוב

תמונה 1

בצרפת לא כל כך חגגתי את החגים היהודים, זה היה יותר כמו מפגש חברתי בבית הכנסת. אבי היה מזמין מצות בפסח, על המצה הייתי מורחת חמאה ומוסיפה נקניק כך שזה ממש לא היה כשר. מה שכן ניצלתי את החגים היהודים בבית הספר וקיבלתי חופשים של החגים היהודיים בנוסף לחגים הנוצרים שחגגו בבית הספר.

עלינו ארצה באונייה ביולי 1970 בהיותי בת 20. התגוררנו בירושלים, ולמדתי עברית באוניברסיטה במשך שנה. הלימודים היו מאוד כיפים כי התלמידים היו רק עולים חדשים מכל העולם. בגיל 21 רציתי מאוד להתגייס לצה"ל, אבל לא קיבלו אותי בגלל הגיל. את אברהם בעלי הכרתי באחת הנסיעות בהן הוא נהג ואני הייתי תיירת שנסעה באותו אוטובוס. התחתנו בתאריך 29.5.1972 באולמי בני ברית בתל אביב. מהצד שלי הגיעו קומץ קטן מאוד של אורחים כי כל המשפחה הייתה בחו"ל, בצרפת, ומהצד של אברהם בעלי הגיעו כל החברים והמשפחה המורחבת. אני ואברהם היינו מאוד שמחים ונרגשים מהחתונה. לאחר החתונה נסענו לאירופה באונייה לטיול גדול עם האוטו שלהם, במשך חודשיים.

בעלי ואני בפאריז

תמונה 2

בשנת 1973 פרצה מלחמת יום כיפור, הייתי בהריון עם בתי לימור. במשך שלושה חודשים לא ראיתי את סבא וקיבלתי ממנו רק מכתבים. לאחר שלושה חודשים נודע לאברהם בעלי שאני בהריון, הוא נפגש איתי בבית חולים אסף הרופא, שם הייתי מאושפזת בשל הקאות. הוריי הגיעו כעולים חדשים לארץ ואני נסעתי לקבל אותם בשדה התעופה, הייתי צריכה לצבוע את הפנסים של האוטו כדי שלא יראו אותי, זה היה חובה. החוויה שלי מהמלחמה הייתה טראומטית מכיוון שזאת הייתה הפעם הראשונה שחוויתי מלחמה.

לאחר החתונה עבדתי כמזכירה בכל מיני חברות. משנת 1981 ועד 2014 עבדתי במכון הגיאופיסי לישראל במחלקה לרעידות אדמה. העבודה הייתה מאוד מעניינת ולפעמים מלאה אקשן כשהתרחשו רעידות אדמה בארץ.

כיום אני אימא לשני ילדים וסבתא לשלושה נכדים, בזמני הפנוי אני מדריכת תיירים באזור תל אביב ונהנית נכדיי האהובים.

סבתא בטיול

תמונה 3

הזוית האישית

איילון: היה לי מאוד כיף לתעד את סבתא, נהנינו מאוד. אנחנו מקווים לעשות עוד תכניות ופרויטים דומים.

מילון

קומץ
כמות קטנה מאד; מעט. "קומץ אנשים הגיעו להפגנה. ניתן היה לספור אותם על יד אחת." (מילוג)

ציטוטים

”מספר הכישלונות שלך שווה למספר ההצלחות שלך “

הקשר הרב דורי