מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של סבי גל קזס

סבא של עילאי ומשפחתו
עילאי עם סבא שלו
סבא עושה שוקולד וקינוחים ומצייר

סבא גל נולד בישראל בשנת 1936. הוא גדל ולמד בתל אביב. סבא למד בבית ספר יסודי אלחריזי ולאחר מכן בתיכון ליידי דייויס. את לימודיו סיים בבית ספר פרטי אנקורי.

סבי הוא בן יחיד להוריו, מינה ז"ל ופאול. אמו של סבי נהרגה בתאונת דרכים כשהוא היה בן עשר, ולכן הוא גדל עם אביו ובילה זמן רב בבית סבתו רבקה ברעננה. אביו פאול נולד ביוגוסלביה והצליח לברוח ולהגיע לישראל לפני מלחמת העולם השנייה וכך ניצל  מהשמדה. אימא של סבא גל איבדה אח בתקופת השואה. היא עלתה לישראל עם הוריה ואחותה בתום המלחמה.

בילדותו אהב סבי לבלות ולשחות בים. הוא השתתף בתחרויות שחייה והגיע להישגים מרשימים. סבי אהב גם לצייר. אימו הייתה ציירת ופסלת והוא ירש ממנה את כשרון הציור. תחביב הציור ליווה אותו עד חייו הבוגרים ולפני כארבע שנים הוצגה תערוכת ציורים פרי ידיו בתיאטרון רמת גן.

מקום ראשון בתחרות קינוחים

סבי עבד תקופה מסוימת כאיש מכירות. בגיל 37 למד בתדמור לימודי קונדיטוריה ולאחר השתלמויות בצרפת הפך לשוקולטייר. סבא עבד מספר שנים במלונות דן בחיפה דן אכדיה כאחראי על הקינוחים.

בתחרות קינוחים שנערכה ברשת מלונות דן, זכה סבי במקום הראשון עם קרם הברולה שהכין. מתכוני קינוחים של סבי פורסמו במגזין האוכל היוקרתי "על השולחן".

שלושים ושלוש שנות נישואים מאושרות

סבא הכיר את סבתא פאני דרך חברה משותפת. הם בני אותו גיל. הם התחתנו בגיל 25 באשקלון, עיר הולדתה של סבתא, ושנה לאחר מכן הפכו לראשונה להורים. לסבא וסבתא נולדו בת ובן, יפעת וגיא, וארבעה נכדים. במהלך השנים הם התגוררו בתל אביב, בחיפה ואף שהו מספר חודשים בשוויץ בעת מלחמת המפרץ.

עבודה עם נוער בסיכון

כיום סבא עובד עם נוער בסיכון בכפר הנוער מנוף בעכו, וחש סיפוק רב מעבודתו. הוא מלמד קונדיטוריה לבגרות. לסבי וסבתי יש יחידת דיור בכפר, בה הם מתגוררים במשך כל ימי השבוע ובשבתות חוזרים לדירתם בפתח תקווה. סבא וסבתא טיילו בארצות רבות בעולם ומאד אוהבים לטייל בצפון הארץ. הם ספורטיביים מאד ונוהגים לצאת לצעידה ולספורט בפארקים ובחיק הטבע.

לפני כעשר שנים סבא גל וסבתא פאני חזרו בתשובה. הם שומרים שבת וסבא הולך לתפילות בבית הכנסת.

הזוית האישית

סבא גל: נהניתי מאוד להשתתף בתכנית "הקשר הרב-דורי", מכיוון שהתכנית חיזקה עוד יותר את הקשר ביני לבין הנכד שלי. שמחתי לספר את סיפור החיים שלי ואני חושב שעילאי יוכל לקחת מהסיפור כלים לחיים.

עילאי: נהניתי מאוד מתהליך כתיבת הסיפור של סבי גל. העבודה חיזקה את הקשר שלי עם סבא ולמדתי עליו ועל משפחתו הרבה דברים חדשים.

מילון

שוקולטייר
שׁוֹקוֹלַטְיֵיר או שוקולטייה (בצרפתית: Chocolatier; תחדיש האקדמיה ללשון העברית: שׁוֹקוֹלָדַאי) הוא אדם שמקצועו אומנות עיבוד והכנת ממתקים ומוצרים שונים משוקולד. השוקולטייה מתמחה בהכנת פרלינים בטכניקות שונות, ביניהן טכניקה בלגית של יצירת פרלינים בתבניות וטכניקה צרפתית של פרלינים בחיתוך וטבילה. מעבר למיומנות טכנית והבנה של השוקולד, נדרש השוקולטייה ליצירתיות וכישרון בפיתוח מתכונים שונים למילוי הפרלינים על מנת להגיע להרמוניה של טעמים ומרקמים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מה שלא הורג אותך מחשל אותך“

הקשר הרב דורי