מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של סבא עקיבא

סבי איתי ועם חברי נועם ויראל .
סבא שלי עומד מאחורי גשר עתיק.
סבא איש רב פעלים

שמי עקיבא ונולדתי בקיבוץ שדה אליהו שבעמק בית שאן, בשנת תש"ז, להורי חנה (לבית קרצנר) וירחמיאל פלק, שעלו לארץ מגרמניה לפני השואה, עם הוריהם.

הורי הם ממייסדי קיבוץ שדה אליהו, שהוא מישובי חומה ומגדל. אימי עסקה בחינוך ואבי ייסד את הרפת, ולימים מילא תפקידים מרכזים בקיבוץ. סיימתי את לימודי בבית הספר המשותף שבשדה אליהו והתגייסתי בנובמבר 1965, לפלוגת בני משקים של הנחל. במלחמת ששת הימים הייתי בקורס קצינים ולחמנו באזור יריחו והבקעה. השתחררתי בנובמבר 1968 בדרגת סגן ובתפקיד מ"פ.

במלחמת יום כיפור הוצבתי עם פלוגתי ברמת הגולן. במלחמה זו נפל חברי הטוב, בן כיתתי חנוך דור ז"ל. שנה אחרי המלחמה יצאתי ללימודי מוזיקולוגיה באוניברסיטת תל-אביב. בשנת 1980 נבחרתי לתפקיד מנהל הכספים של קיבוצי שדה אליהו, ולקראת תום קדנציה בת 4 שנים הקמתי את המפעל להדברה ביולוגית, שלימים נקרא חברת "ביו-בי". החברה התפתחה לחברה רב לאומית, המשווקת את מוצריה ברבות מארצות העולם. לאחר 15 שנים מאתגרות ומעניינות בחברת ביו-בי, מוניתי למנכ"ל ארגון הקניות האזורי "משקי עמק בית שאן". ניהלתי את הארגון במשך 10 שנים, ולאחר מכן עברתי לתפקיד מנהל המחלקה הכלכלית, בתנועת הקיבוץ הדתי.  במקביל לתפקידי בקיבוץ הדתי כיהנתי גם כיושב ראש ההנהלה הכלכלית של קיבוצי שדה אליהו. משסיימתי את תפקידי בקיבוץ הדתי פניתי לשוק החופשי ומילאתי תפקידי יו"ר במפעלים קיבוציים ביניהם מפעל "תפן" ומלון חוף נחשולים, שבקיבוץ נחשולים. בשנת 1971 נישאתי למרב בשיא גם היא בת קיבוץ שדה אליהו. אשתי התמחתה במקצוע  "טוענת רבנית" ולימים למדה משפטים, וכיום היא עורכת דין בתחום דיני משפחה. ב1971 נולדה ביתנו הראשונה הלה ואחריה בעזרת השם נולדו לנו עוד שישה ילדים.

הזוית האישית

אמיץ: נהנתי מאוד עם סבא שלי הסיפור שלו מאוד מעניין חבל שזה ניגמר.

נועם ויראל: נהנינו מאוד לשמוע את סיפורו של סבא של אמיץ, עקיבא, היה לנו מעניין ומרתק.

מילון

מוזיקולוגיה
מוזיקולוגיה היא התחום האקדמי העוסק במוזיקה. זהו נושא מסיבי ומקיף אשר נוגע בפנים הרבות של המוזיקה כגון נגינה, הלחנה, היסטוריית המוזיקה וכיוצא בזאת.

ציטוטים

” אימי עסקה בחינוך ואבי ייסד את הרפת ולימים מילא תפקידים מרכזים בקיבוץ.“

הקשר הרב דורי