מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתוש לין אסטל

סבתא אתי ושרון
סבתא אתי בילדותה
זכרונות...

שמי הפרטי הוא אסתר ובאנגלית שמי לין אסטל. שם משפחתי כהן מנשואי. קודם לכן שם משפחתי היה הלוי (רוברטס). עם השם רוברטס עלינו לארץ ואחר כך שינינו להלוי שכנראה היה השם המקורי.

נולדתי באנגליה בשנת 1946. גם הוריי ואחי נולדו שם ויתר כל המשפחה עדיין גרים באנגליה. אנו היחידים מהמשפחה שעלינו לארץ וזאת מפני שאחי בא יום אחד מבית הספר ושאל "מה זה יהודי"? כך שבעצם אבי היה ציוני והחליט על עלייה לארץ ישראל בשנת 1951. באותה שנה אני הייתי בת 5. מיקומי במשפחה שנייה אחרי אחי הבכור. אנחנו רק 2 ילדים במשפחה.

במשך השנים נישאנו והקמנו משפחות לתפארת. לי ולבעלי עמוס יש 3 בנות (גלית, אורלי ודפנה) כמו כן הבנות הקימו משפחות. לגלית ולבעלה רוני רוסיאנסקי יש 3 ילדים. אריאל הבכור, שרון והבן הקטן גיא. לאורלי ולבעלה יוסי בן שוע יש 2 ילדים. דוד הבכור ומאי. לדפנה ולבעלה רז נוריאל יש 2 ילדים. אור הבכורה ואיתן הקטן.

גדלתי באנגליה עד גיל חמש. כאשר עלינו לארץ גרנו תחילה בכפר סבא ולאחר מכן אחרי שחזרנו מחופשה באנגליה הוריי החליטו שעוברים לאשדוד, מאז אנו גרים שם. (עליי לציין שפעמים רבות עמדנו לעזוב את הארץ ולחזור לאנגליה, אולם אבי הבטיח כל פעם שכדאי להישאר בארץ). עקב זאת הקרבה למשפחה הייתה רק בחופשות לאנגליה.

כל השנים היינו משפחה קטנה בת 4 נפשות ותמיד קינאתי בחברותיי שבחופשות היו נוסעים לדודים בארץ ולנו לא הייתה משפחה כאן. יש לי חברה מאוד טובה שהיא כמו קרובת משפחה לי בחופשות היא הייתה באה אלינו ואני אליה. עד היום אנחנו החברות הכי טובות. (שמה זהבה).

תמונה 1

תחביבי היו קריאת ספרים, טיולים, משחקי חברה בחוץ ובימים גשומים מאוד היינו יושבים בבית ארבעתנו ומשחקים במונופול ומספרים סיפורים. תחביב מיוחד שיש לי עד היום הוא כתיבה בחרוזים.

בחגים היינו חוגגים יחדיו במשפחה במאכלים מיוחדים שאמי הייתה מכינה וחברותיי היו מתלהבות ונהנות לטעום מהאוכל. (כל זה היות והיה שונה ממה שאצלם היו מכינים).

שירי ילדותי היו באנגלית ומה שלמדתי בארץ בעברית. עד היום אני שרה לנכדים ולנכדות שירים באנגלית ואפילו הבאתי ספר מיוחד עם שירי ילדות אצל בתי גלית.

תמונה 2

הזוית האישית

שרון: היה לי כיף מאוד להפגש בכל שבוע עם סבתוש ולשמוע ממנה את סיפוריה כילדה. תודה רבה סבתא על הזמן שהקדשת לי.

מילון

אנגליה
מדינה באירופה, הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד.

ציטוטים

”עד היום אני שרה לנכדים ולנכדות שירים באנגלית“

הקשר הרב דורי