מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של סבתא צילה יניב

אני (דן) וסבתי צילה
סבתא צילה כשהייתה צעירה
במסגרת הקשר הרב דורי

שמי צילה יניב, אימא לשני ילדים וסבתא לחמישה נכדים מקסימים.

אני ילידת 1950 מתל אביב, גדלתי בתל אביב כבת יחידה. ההורים שלי עלו לארץ בשנת 1949 מהונגריה, אבי היה מנהל בקפה רוול ואמי טיפלה בי.

כשסיימתי את לימודי התיכון התגייסתי לצבא, שירתי בשלישות ברמת גן במשך כשנתיים. לאחר הצבא התחלתי לעבוד באל על ואחרי מספר שנים עברתי לעבוד במשרד נסיעות בתל אביב. את בעלי הכרתי בשנת 1974, אחרי שהתחתנו קנינו דירה בגבעתיים. תמר, בתי הבכורה נולדה בשנת 1978 ואחיה רוני נולד בשנת 1980.

כשהילדים גדלו עברנו לגור בהרצליה ומאז אנחנו חיים פה. כשעברנו לגור בהרצליה התחלתי לעבוד במדיקל סנטר ושם עבדתי עשרים ושמונה שנים. נכדי הבכור דן היה אור לחיים של כולנו, כולם היו שמחים כיוון והוא היה נכד ראשון, הייתי מטפלת בו הרבה כשהוא היה קטן והיינו מטיילים הרבה. כעבור שנתיים נולדו אחיותיו התאומות, הגדילה שלהן הייתה חוויה.

כיום אני פנסיונרית ומבקרת את אמי כל מספר ימים, אני נהנית להיות יחד עם נכדי ויחד עם שאר משפחתי. אני שמחה להיות כאן היום ומאחלת הצלחה לדן בתכנית.

הזוית האישית

סבתא צילה: הנני רוצה לאחל לדן הצלחה רבה בתיעוד במסגרת התכנית, וכל טוב.

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בחט"ב יד גיורא, הרצליה, התשפ"א, 2021.

דן :תודה רבה לסבתא צילה ואני מאחל לך בריאות ואושר.

מילון

שלישות
שָׁלִישׁ (בלועזית: אדיוטנט) הוא תפקיד צבאי, שפירושו אחד משניים: קצין המסייע בידו של בעל דרגה (או אף בעל תפקיד שאינו צבאי כנשיא) הבכיר ממנו; קצין או חייל העוסק בענייני שלישות – מנהלה, ארגון ופיקוח על כוח האדם ביחידה מסוימת או בצבא בכללותו. (ויקיפדיה)

קפה רוול
רוול היה בית קפה אשר שכן בתל אביב ברחוב דיזנגוף 111. בקפה רוול נהגו לשבת אנשי הבוהמה התל אביבית, אנשי הציונות הכללית ואחרים. בית הקפה היה מעוצב בקפידה, היה חדשני לאותה התקופה ומפואר, ושימש כ"אולם קפה" ענק. היו בו 600 מקומות ישיבה בפנים ועוד 900 מקומות ישיבה בחוץ, על המדרכה, ובמהרה הוא הפך ל"מקדש הרכילות" של תל אביב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נכדי הבכור דן היה אור לחיים של כולנו, כולם היו שמחים כיוון והוא היה נכד ראשון, הייתי מטפלת בו הרבה כשהוא היה קטן“

הקשר הרב דורי