מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של חנה מבורך

רועי וסבתא מטיילים
סבתא חנה בילדותה
מהילדות ועד הפרישה לגמלאות

שמי חנה הדסה מבורך, נולדתי בשנת 1951 למשפחת פוליטנסקי. נולדתי בחדרה אבל שש השנים הראשונות לחיי עברו עליי בפרדס חנה, בבית פרטי עם חצר וגינה.

הוריי, שעלו לארץ אחרי השואה ועבדו קשה לפרנסת המשפחה, שאפו לעבור לעיר הגדולה ועברנו להתגורר בחדרה, בבית משותף עם עוד דיירים. אחי, שצעיר ממני בארבע שנים, ואני למדנו בבית ספר היסודי ארלוזורוב. אהבנו לשחק בגן המשחקים שהיה ממול ביתנו, עם חברים בכל משחקי הילדות של אז, קלאס, מחניים, כיבוש שטחים ועוד. בכיתה ה' הצטרפתי לתנועת "הנוער העובד" והפעולות שלנו בימי שלישי ושבת היו מעניינות וחווייתיות. בימי שבת ובחופש הגדול ובתקופת הקיץ נהגנו לנסוע לים. כמו כן, למדתי לנגן בפסנתר והשתתפתי בשיעורי ריקוד.

כשסיימתי את בית הספר היסודי, עברתי ללמוד ב"תיכון חדרה" אליו היינו נוסעים באופניים במשך ארבע שנים. אחרי שסיימתי את בחינות הבגרות התגייסתי לצבא ושירתי כמוכמת בחיל האוויר, בבסיס במצפה רמון. שירותי הצבאי היה בתקופה מאוד מאתגרת, זו הייתה "מלחמת ההתשה" והרגשנו שאנחנו תורמים למדינה. במלחמת יום הכיפורים שירתי במילואים.

בשנת 1971 חל שינוי בחיי: עברתי להתגורר בירושלים כדי ללמוד באוניברסיטה העברית. אחרי שנתיים של לימודי רוקחות החלטתי לשנות כיוון ולמדתי מקרא וספרות, כשמטרתי להיות מורה. בשנה הראשונה ללימודיי פגשתי את חיים כשהיה סטודנט למתמטיקה. בשנת 1975 נישאו אני וחיים, ומאז אנחנו ביחד 45 שנים.

הקמנו משפחה לתפארת: שלושה ילדים ושבעה נכדים חמודים ומתוקים. המשפחה שלנו מאוד מחוברת ואנו נוהגים לערוך ארוחות משפחתיות, לנסוע לטייל בארץ ובחו"ל ולבלות הרבה ביחד.

במשך שנות חיי בירושלים עברתי מספר שכונות. במשך שלושים שנה הייתי מורה: חינכתי דורות של תלמידים ונהניתי מעבודתי, הרגשתי שהמקצוע שאני עוסקת בו הוא שליחות.

כיום אני גימלאית, נהנית לפגוש את הילדים והנכדים, ללכת להצגות, קונצרטים ומוזיאנים וגם לטייל בחו"ל ולהכיר מקומות חדשים. אני אוהבת לקרוא ספרים ובסך הכל נהנית מהחיים.

הזוית האישית

רועי: היה לי מאוד כיף במפגשים ולמדתי המון מסבתי. הכרתי דברים חדשים ולמדתי על הילדות של סבתי.

מילון

גימלאית
גִּמְלָה היא תגמול המשולם לאדם או לזכאים בגינו, בדרך כלל בגין עבודתו או בגין שירות שנתן או בגין פגיעה שנפגע. גמלה ניתנת בעין (כלומר על ידי מתן שירותים או מצרכים) ובכסף. גמלה ניתנת בצורת מענק חד-פעמי או באופן תקופתי (פנסיה), בדרך כלל בתשלומים חודשיים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”המשפחה שלנו מאוד מחוברת ואנו נוהגים לערוך ארוחות משפחתיות, לנסוע לטייל בארץ ובחו"ל“

הקשר הרב דורי