מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של חברו של סבא ממצרים

סבא ועידן
סבא בצעירותו
ההיסטוריה של מצרים בשנים לפני עליתנו ארצה

תוכן הסיפור: מצרים לפני שנת 1956 מפי: חבר ילדות של סבא: יוסף סאלם

החיים במצרים היו קלים בלי בעיות עד 1952. היה מלך במצרים והוא היה אוהב יהודים. בשנת 1952, הייתה מהפכה גרשו את המלך, עי" ראש הצבא המצרי מוחמד נגיב.

בשנת 1953, קם גמאל עבד אל נאסר ותפס את השלטון. מוחמד נגיב הצהיר על קשר חיובי עם היהודים במצרים, הוא ביקר בבתי כנסת. גמאל עבד אל נאסר הוא התסיס את העם המצרי נגד ישראל. בשנת 1956, פרצה מלחמה, כשאנגליה וצרפת תמכו בישראל ונלחמו נגד מצרים ועבאד אל נאסר גרש את האנשים שחיו במצרים ממקור אנגלי וצרפתי. וכמובן החלה השנאה ליהודים מצד העם המצרי והשלטון לקח לבתי סוהר יהודים רבים וגם החרימו את כל הרכוש של הסוחרים היהודים והלאימו ולקחו להם את רכושם וכל עבודתם.

היהודים ידעו שאין להם עתיד במצרים. נאלצו או שהחליטו לעבור למדינות אחרות בעולם. חלק מהיהודים עלו לישראל דרך ארצות אחרות. וזה היה ההתחלה של הסוף מבחינת יישוב יהודי גדול מבוסס במצרים. ליהודים היו חיים טובים מאוד, אבל כשיצאו ממצרים היה להם קשה להתחיל חיים חדשים, בארץ המגורים החדשה. באמריקה, בדרום אמריקה באירופה וכמובן גם בישראל.

יהודי מצרים המפוזרים ברחבי ארצות העולם, נשארו בקשר ביניהם עד היום. הדוגמא הטובה שהחבר של סבא בא לבקר והסכים לבוא לתכנית ועזר לי לכתוב את הסיפור הזה.

סבא בצעירותו 

תמונה 1

הזוית האישית

סבא אברהם: תכנית נהדרת, יישר כוח להנהלת בית הספר ולצוות המחנכים שלוקח חלק בזה, ועשו תלמידים יראי שמיים, באהבה רבה.

מילון

הִלְאִים
הפך נכס בבעלות פרטית לקניין ממשלתי, תמורת תשלום או מתוקף חוק.

ציטוטים

”יהודי מצרים המפוזרים בארצות העולם נשארו בקשר ביניהם עד היום. הדוגמא הטובה שהחבר של סבא בא לבקר והסכים לבוא לתכנית ועזר לי לכתוב את הסיפור הזה“

הקשר הרב דורי