מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של סבתא

ברכה לסבים ולסבתות
תכנית הקשר הרב דורי בכרכור
סיפור העלייה של סבתא מתאר את סיפור העלייה של משפחת שלפרוק

סיפור העלייה של סבתא

סיפור העלייה של סבתא שלי התחיל ברוסיה. סבתא, אחותה אימא שלה ואבא שלה עלו על רכבת לגרמניה שם חיכה לה אחיה. כל זה קרה כשהיא הייתה בת שש בלבד.

כשהגיעו לגרמניה הם עלו עם אחיה לאנייה של מעפילים מקזרטה באיטליה לנמל נאפולי משם הפליגו לישראל. באנייה הייתה צפיפות נוראית (כך מספרת סבתא). האנייה הגיעה בבטחה לנמל תל אביב שם היו במחנה של אוהלים. כל אוהל היה יכול להכיל 2 משפחות בלבד.

סבתא מספרת שהיא בחרה את השיר "פתחו את השער" בגלל שפתחו למשפחה שלהם את שער העלייה לארץ. בנוסף, סבתא בחרה אותו בגלל השורות האלה: " פתחו את השער ל […] אבא ואימא ואח ואחות וחתן וכלה במרכבת קלה […]סבא וסבתא ודוד ודודה ונכדים ונינים במרכבת פנינים…" כי כשעלו לארץ הם היו חמישה בלבד והיום המשפחה של סבתא עומדת על 17 נפשות.

זה אומר שמאז שהיא עלתה לארץ (1949) ועד היום (2018) הכפלנו את עצמנו כמעט פי – 4 במשך 69 שנים (זה אומר שכל 17 שנים בממוצע נולד ילד במשפחה…).

בחרנו בשיר פתחו את השער, אותו שרה שולי נתן

הזוית האישית

סיפורה של שרה תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר הקהילתי בכרכור

מילון

קזרטה
קזרטה (באיטלקית: Caserta) היא בירת נפת קזרטה שבמחוז קמפניה שבאיטליה. העיר היא מרכז חקלאי, מסחרי ותעשייתי חשוב השוכנת במרחק 40 ק"מ מצפון לנאפולי. היא ממוקמת בשולי מישור קמפניה למרגלות רכס הרי האפנינים. קזרטה ידועה בעיקר בשל ארמון קזרטה, שב-1997 הוכרז כאתר מורשת עולמית מטעם אונסק"ו. ויקיפדיה

ציטוטים

”מאז עלייתה של סבתא לארץ המשפחה גדלה פי ארבע“

הקשר הרב דורי