מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של סבתא פרלה וסבא שמחה

אני וסבתא פרלה בגני יהושע
תמונה מהחתונה של סבא שמחה וסבתא פרלה
העלייה של סבא שמחה וסבתא פרלה מארגנטינה לישראל עם חניית ביניים בנאפולי באיטליה.

שמי פרלה, סיפורי עוסק בעלייתנו מארגנטינה. כשעלינו לארץ אני הייתי בת 21, החלטנו שאנחנו עולים לישראל, התחתנו ונסענו. באנו לבד מפני שאימא של סבא נפטרה בדיוק אחרי שאנחנו התחתנו, היא הייתה אמורה לבוא איתנו.

אז כמובן שדחינו את העלייה ובאנו לבד בלי הגרעין. הגרעין בא קודם ואנחנו באנו לבד. אנחנו באנו דרך איטליה, במשך שלושה שבועות נסענו מבואנוס איירס לנאפולי באונייה. שם היינו צריכים לחכות שהמטען שלנו יצא עם האונייה לישראל אז שבוע טיילנו באיטליה. באיטליה היו לנו כמה חוויות, אחת מהחוויות היא שאנחנו הולכים ברחוב בנאפולי וסבא רואה מטבע על הרצפה, אז הוא אמר: "תראי מה זה" ושני אנשים שהלכו אחרינו אמרו: "בואו נלך לשם לאיזו חנות ושם יחליפו לכם את הכסף".

סבא וסבתא בצעירותם

תמונה 1

לא מצא חן בעיניי הרעיון ואמרתי לו שאני לא הולכת לשום מקום, "אם אתה רוצה תלך לבד". אז בסוף הוא החליט שהוא לא הולך. מסתבר שזה שני חבר'ה שראו שאנחנו תיירים שניסו לכייס אותנו אבל לא הצליחו וזהו. אחרי שהמטען שלנו יצא לארץ לקחנו את האונייה לארץ אז עוד שבוע ימים מנאפולי לתל אביב.

הגענו לישראל וידענו שאנחנו הולכים לקיבוץ חוקוק, חברים לקחו אותנו לקיבוץ ושם התחלנו את החיים שלנו בישראל.

סרטון תיעוד של סבתא:

 

הזוית האישית

סבתא פרלה: נהניתי מאוד, אני מאוד אוהבת שהנכדים שואלים אותי על העבר שלי.

גיל: העבודה הייתה מאוד מעניינת ומהנה, זה היה נחמד לשמוע סיפורים על העבר של סבתא.

מילון

sionizmo (מילה בספרדית)
ציונות - הם עלו בגלל הציונות, הם היו ציונים.

חוקוק
חוקוק (חוּקֹק) הוא קיבוץ ליד הכנרת, בקרבת הערים טבריה וצפת, בתחומי מועצה אזורית עמק הירדן. הוא הוקם ביולי 1945, א' באב ה'תש"ה, כיישוב לחיילים יהודים שהשתחררו מהצבא הבריטי לאחר מלחמת העולם השנייה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”השארנו מאחור משפחה בארגנטינה ובאנו להקים משפחה חדשה בישראל“

הקשר הרב דורי