מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של ישעיהו אכלופי

ישעיהו ואושר דרור וליאור ניסים המתעדים
ישעיהו מקבל ומשלוח המנות שהביא המורה יעל
מתימן לארץ ישראל

ישעיהו אכלופי כיום: נשוי, בן 78, אבא וסבא.

ישעיהו נולד בתימן בשנת 1943. בהיותו בגיל 5 שנים, בשנת 1948, ממשלת תימן אישרה למספר יהודים לעלות לארץ ישראל וביניהם גם משפחתו של ישעיהו קיבלה אישור לעלות לארץ ישראל. זה היה משמעותי מאוד בעיניהם מאחר ולא כולם קיבלו אישור לעלות. לדוגמא, כל מי שהיה נחשב כעובד חיוני, כגון עובדים העוסקים בתרבות או בהכנת תחמושת, לא קיבל היתר לעזוב את תימן ולעלות לארץ ישראל. הוריו של ישעיהו התחילו להתארגן מהר, לפני שהשלטונות יתחרטו ולא יתנו להם לצאת מתימן. אביו של ישעיהו לקח חמור וגמל לישעיהו ולאמו.

לדברי ישעיהו הדרך לארץ ישראל הייתה מאוד קשה. הם עשו אותה על גמלים וחמורים. בעל הגמל היה נותן לגמל סימן ואז הגמל היה יורד למטה, ואז היו מרימים את ישעיהו לגמל והוא היה עולה. ישעיהו מספר כי לא אהב ואינו חש בנוח לרכב על הגמל, כי היו הרבה עליות וירידות של הגמל, וכל ירדה ועלייה כאבה לישעיהו והוא פחד נורא וקיווה שהמסע הסתיים במהרה.

משפחתו של ישעיהו עלתה ארצה מתוך אהבה לארץ ישראל, וזה היה עבורם הגשמת חלום.

מהפעילויות בתשפ"א בשנת הקורונה: 

פעילות בזום מרחוק- שיתוף באמצעות לוח שיתופי פדלט:

.

תמונה 1

ישעיהו שיתף אותנו במפגש זום בתקופת הקורונה בחפץ היקר בליבו- ספר הספרים ובתפיסת עולמו: 

תמונה 2

 

במפגש הראשון פנים אל פנים בבית הספר, שיתפנו אחד את השני בחוויות מתקופת הקורונה

תמונה 3

הזוית האישית

אושר וליאור: למדנו מישעיהו כי תמיד ובכל גיל ישנם דברים שאתה לא יודע, אפשר ללמוד מכולם, וזה לא בושה להיעזר ולהגיד אני לא יודע. ההיפך הוא הנכון, לבקש עזרה זאת גבורה.

החוויה שלנו הייתה משמעותית ומעצימה. ההרגשה שאנחנו כצעירים יכולים ומסוגלים לתרום לאדם מבוגר בעל ניסיון חיים עשיר היא הרגשה טובה ומעצימה. יחד עם זאת, נהנינו לחוות את סיפורו האישי, היה מעניין ומגון, שמענו דברים שאנחנו בכלל לא מכירים. כמו למשל לרכב על חמור וגמל לארץ ישראל, ולקבל אישורים ליציאה מהארץ. זה משהו שאנחנו לא מכירים מחיי היום יום שלנו והיה מעניין ללמוד לשמוע ולדמיין בראש את סיפורו.

ישעיהו השתתף בקשר הרב דורי גם בשנה"ל תש"פ ותרם סיפור נוסף למאגר, לקריאתו לחצו על על הקישור: מתימן לארץ ישראל בדרך לא דרך

מילון

גמל
סוג של פרסתן גדול המשתייך למשפחת הגמליים. יונק המותאם לחיים במדבריות.

ציטוטים

”בכל גיל ישנם דברים שאתה לא יודע, אפשר ללמוד מכולם, וזה לא בושה להיעזר ולהגיד אני לא יודע“

הקשר הרב דורי