מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא חנה

פלג וסבתא בתוכנית הקשר הרב דורי
תמונת החתונה של סבתא וסבא
ילדות מאושרת בחיפה

שמי חנה אורן. אני ילידת חיפה, ובילדותי גרנו ברחוב עבאס. היינו חמש בנות במשפחה, אני האמצעית. הייתי מאד שובבה, ולכן אמא שלי אמרה שאני כמו בן. בחצר שלנו היה עץ שעליו היה לי בית מעץ. אהבתי להיות בו וביליתי בו רב הזמן. היו לי הרבה חברות ברחוב ותמיד כולן באו אליי. עד היום אני המקשרת בין כל האחיות, חוץ מאחת שקצת רחוקה מכולנו.

בבית הספר היסודי למדתי בבית הספר "מעלה הכרמל".ובתיכון למדתי ב"גימנסיה ביאליק".למדתי בשיעורי ערב הנהלת חשבונות. כשהייתי קטנה חלמתי להיות מנהלת חשבונות. בבגרותי עבדתי בזה, אבל לא אהבתי את מקצוע, אז החלטתי ללמוד להיות קונדיטורית. כיום אני עובדת בקונדיטוריה אצל הבן שלי בתור קונדיטורית.

בצבא הייתי בשירות ללא תשלום (של"ת). אחרי הצבא עבדתי כמזכירה במשרדי עורכי דין. באותה תקופה התנדבתי במשמר האזרחי.  בגיל 20 התחתנתי עם בעלי. הוא היה שכן של אחת החברות שלי. חצי שנה לפני החתונה,  קבענו אני והחברה שלי  ללכת לים, וגם הוא הגיע. החברה הכירה בנינו ונרקם קשר, ובעקבותיו חתונה. אחרי החתונה גרנו בבית של אמא של בעלי, ואחר כך עברנו לבית בקריית חיים. בגיל 21 ילדתי את בני הבכור ובגיל 22 ילדתי את אבא של פלג, אלון. בגיל 28 ילדתי את בני השלישי. חלמתי וקיוויתי שתהיה לי גם בת, אבל זה לא קרה.

בעבר היה לנו כלב מסוג רועה בלגי שקראו לו רינגו, ואחרי כמה שנים מסרנו אותו למשטרה, הוא היה כל כך מיוחד, שהמשטרה רצתה לקחת אותו לעבודה במשטרה. היה ממש קשה להיפרד ממנו. יום אחד הלכנו לבקר אותו במשטרה ולא מצאנו אותו, פתאום הוא יצא וכשראה אותנו התנפל עלינו מאושר. נתתי לו בשר, אבל הוא לא נגע בו. לשתי את הבשר ואיך שהוא הריח את הריח של הידיים שלי,  הוא טרף הכל.

כיום אנחנו גרים בקרית ביאליק, האחיות שלי, הנכדים שלי, הילדים שלי, והחברה הכי טובה שלי, הם האנשים הכי קרובים אליי בעולם .

הזוית האישית

סבתא: נהניתי לשתף בסיפורי.

פלג: נהניתי לשמוע את הסיפור.

מילון

קונדיטור
אופה של מאפים מתוקים, מי שמקצועו הכנת מאכלים מתוקים. (ויקימילון)

ציטוטים

”האחיות שלי, הנכדים שלי, הילדים שלי, והחברה הכי טובה שלי, הם האנשים הכי קרובים אליי בעולם “

הקשר הרב דורי