מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור החיים של ניבה דיין

זוהי ניבה
זו הרצליה כמו שניבה מתארת
בואו להכיר בקצרה את סיפור החיים המרתק של ניבה.

סיפורה של ניבה דיין:

ניבה נולדה בתאריך 14 לפברואר 1955, עד גיל שנתיים ניבה הייתה גרה ברמת השרון אחר כך עברה לגור ברחוב הניצנים במושבה הרצליה. היא גרה בהרצליה עם משפחתה – שני הורים ואחיה שבניהם שנתיים הפרש ועד היום ניבה גרה באותו הבית שבו גרו כל המשפחה.

כשניבה גרה בילדותה בהרצליה עוד לא היה אפילו כביש, מסביב הכל היה מלא בעצים. לניבה היו חברים רבים ומכיוון שרוב היום היו מבלים ביחד הם היו עושים שטויות ביחד מרוב מהשעמום- הם היו מתפסים על הברוש כדי לראות את הסרט בקולנוע (שבזמנו היה פתוח ולא באולם סגור), ניבה והחברים היו גונבים קלמנטינות מהשדות וישר בורחים מהחקלאים כי היו מוצאים בזה כמשחק מהנה וגם ליד הבית של ניבה היה בית פרטי של צייר וכל ילדי הרחוב היו משחקים בגינה שלו ביחד.

ניבה למדה בבית הספר ויצמן עד כיתה ח' ואחר כך עברה לתיכון ראשונים שהיה התיכון היחיד בהרצליה. בגיל 12 ניבה חגגה בת מצווה עם הכיתה, אביה היה מדריך טיולים אז הוא אירגן לה טיול כיתתי לכבוד היום הולדת וניבה מאוד נהנתה. כשהייתה בת 12 פרצה מלחמת ששת הימים, שנים אחר כך היא זוכרת גם את מלחמת יום כיפור, אחיה היה בצבא וניבה מספרת שחששה דווקא לחיי אחיה ולא כל כך מן מהמלחמות. בסוף לימודיה בבית הספר היסודי, ניבה שיחקה כדורעף בקבוצה של הפועל ואחר כך עברה גם כן לריקוד.

כבר בשהותה בתיכון ניבה הכריזה לאחר הגדנ"ע שהיא תהיה הרמטכ"ל – האישה הראשונה, ובסוף היא הייתה האימא ראשונה, כי היא התחתנה בגיל 19. בסופו של דבר, לא שרתה בצבא ואחרי  סיום לימודיה בכתה י"ב המשיכה ללמוד.

בתחילת הנישואים ניבה עברה לגור ברעננה לשנתיים ואחר כך חזרה להרצליה. כשהייתה בת 20 נולד בנה הראשון וכשהייתה בת 30 נולדה בתה השניה. בגיל 32 ניבה התגרשה והשאירה את שם המשפחה דיין, שמה לפני הנישואים היה כהנסקי.

ניבה למדה שבע שנים לימודי רפואה והייתה אחות בקליניקה לבריאות כף הרגל. היא עבדה במחלקה פנימית בכפר סבא, ברמת השרון ובני ברק, וברעננה עבדה בבית אבות. במהלך היותה אחות ניבה פגשה את אותו הצייר שהייתה משחקת בחצר ביתו כשהייתה קטנה.

ניבה ירשה ממשפחתה תכשיטים שהיו של אמה, אוסף כדים ופסלונים וגם רהיטים של ההורים שלכל אחד מהם סיפור משפחתי משלו.

לפני שלוש שנים ניבה יצאה לפנסיה וכיום היא מתנדבת, חובבת אומנות מוזיקה מחול ותאטרון. לפני כמה שנים ניבה והחברים מהילדות עשו פגישת מחזור ועד היום הם מדברים בקבוצות וואטסאפ ויוצרים מפגשים.

ניבה אומרת שלא הייתה עושה שום דבר אחרת!

קישור לקובץ התיעוד לסיפור של ניבה דיין

הזוית האישית

ליה לב: אני מאוד נהנתי להכיר את ניבה, היא אישה מדהימה ומרתקת. היה כיף גם לשמוע על העבר של העיר הרצליה שאני גרה בה כיום.

מילון

כירורגיית כף הרגל
היחידה לכירורגית כף הרגל והקרסול הינה היחידה הגדולה בארץ העוסקת בתחום כף הרגל והקרסול. מתוקף ניסיונה, מקצועיות רופאיה ונפח פעילותה, העומד על מעל ל-4,400 מטופלים מדי שנה. ביחידה מתבצעים ניתוחים במגוון רחב של מטופלים, החל באלה הלוקים במחלות ניווניות, מולדות וגידוליות, וכלה במטופלים לאחר טראומה ובעלי כף רגל סוכרתית. לרשות היחידה עומדים עשר מיטות אשפוז ייעודיות. ביחידה מועסקים כעשרה אורתופדים בתחום כף רגל וקרסול והיא מובילה פעילות רפואית, כירורגית ואקדמית ענפה.(מרכז רפואי שמיר)

ציטוטים

”ניבה אומרת שלא הייתה עושה שום דבר אחרת!“

הקשר הרב דורי