מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור החיים של יהודית רעני

תמונה לאחר הראיון של יהודית רעני
תמונה מילדותה של יהודית רעני בפורים.
חייה של יהודית רעני: עלייה לישראל מתימן, קשיי הקליטה והקמת משפחה לתפארת

יהודית רעני נולדה בתימן בשנת 1939. כשהייתה בת שבע יהודית עלתה יחד עם אביה, שתי האימהות שלה, וחמישה עשר אחיה לארץ ישראל בשל הצקותם של הערבים ליהודים. בגיל חמש בדרך לעלייתה לארץ הגיעה יהודית ומשפחתה יחד לעדן כשהייתה בשליטת המנדט, המנדט החזיר את האנשים שבאו מתימן לארצם, ולכן האנשים בעדן נאלצו להתחבא, לכן אביה שכר שם מרתף. לאחר זמן מה הקימו בעדן מחנה בשם "מחנה גאולים" ששם הם ישבו במשך כמה שנים וחיכו לנס, עד שהחלה "מלחמת העצמאות" בה ניצחו היהודים, והחלו לשלוח מטוסים שלקחו אותם מ"מחנה גאולים" אל ארץ ישראל לישוב עתלית.

לאחר מלחמת העצמאות שטחים רבים היו פנויים ולכן נתנו להם לחפש בתים שנשארו כשהערבים ברחו מהארץ. משפחתה החלה לחפש בית בגודל שתי קומות כמו שהיה להם בתימן, אך למרות הבתים שנשארו מצבה הכלכלי של המדינה היה רע, לכן הביאו להם כל יום חבילת לחם לכל משפחתה בעלת שמונה עשרה הנפשות. משפחתה לא יכלה ‎להתמודד עם הכמות המעוטה של האוכל, לכן הלכו לחפש אוכל בשדות עד שלאט לאט המדינה החלה גם לחלק עבודות. למרות כל הקשיים, יהודית הייתה מבלה את ילדותה במשחק בגולות, חמש אבנים אהבה לשחק עם אחיה וכו'.

יהודית מחופשת בפורים בילדותה 

תמונה 1

וכשגדלה אביה חיתן אותה. היא הביאה לעולם חמישה ילדים ופירנסה אותם בעזרת עבודה בתפירה וגידלה משפחה משגשגת ושמחה בעלת חמישה ילדים, שתיים עשרה נכדים, ושלושה נינים.

הזוית האישית

המתעד עילאי: חשוב לי להגיד שנהניתי מאוד, שמחתי ללמוד על ההיסטוריה של יהודית ולהכיר אותה. יהודית היא אישה נפלאה בעלת הרבה חוש הומור ושמחת חיים. אני מקווה שאוכל לראיין עוד אנשים בעתיד וללמוד על הסיפור שלהם.

מילון

עתלית
ישוב במעמד מוניציפלי של ועד מקומי במועצה אזורית חוף הכרמל במחוז חיפה בישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אולי היא לא הצליחה ללמד אותי מידע, אבל היא לימדה אותי את החיים“

הקשר הרב דורי