מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ההכרות המעניין

אני וסבתא שלי בבית התפוצות בתל אביב
אני וסבתא שלי כותבות את הסיפור
סיפור ההכרות המעניין של סבתא נורית עם סבא שמעון

שמי מירה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. נולדתי בישראל בתאריך 28.9.1955, אני בת 63. שם משפחתי לפני הנישואים היה וולך. לאחר הנישואים הפך שם משפחתי לטאו, פירושו בגרמנית טל (רסיסי לילה). אני נשואה לסבא שמעון משנת 1975 ולנו שלושה ילדים ושישה נכדים מדהימים. במשך 26 שנים עבדתי כמחנכת כיתה בבית ספר יסודי בנשר. כיום אני גמלאית של משרד החינוך ,עוסקת בהוראה מתקנת. אני גרה באלוני אבא.

סיפור אהבה

סיפורנו מתחיל לפני 48 שנים, כאשר ביום רגיל אחד בבית הספר הוזמנו, שמעון ואני (לא ביחד), למסיבת יום הולדת לחברה בשם מלי. המסיבה נערכה בביתה של מלי ואליה הוזמנו עוד ילדים מבתי ספר שונים בחיפה. פעם כשהיינו ילדים שיחקנו בעיקר משחקי רחוב: גומי, קלאס, סבתא סורגת ,אמת או חובה וקפיצה בחבל . רקדנו, נהנינו ובסוף הערב ניגש אלי חבר ילדות שביקש ממני אישור לתת את מספר הטלפון שלי לחבר שלו. כמובן שלא היו אז טלפונים אישיים ניידים ולכן התקשורת הייתה לטלפון נייח של הבית.  כעבור מספר ימים התקשר בחור בשם שמעון וקבענו להיפגש בגן השעשועים שליד ביתי. המפגש היה נחמד מאוד, היה מעניין והחלטנו להמשיך במפגשים ולהדק את הקשר ולהפוך לחברים .סבא שמעון הציע נישואין לסבתא מירה בשנת 1974, כשהיו אז בני 19 – צעירים מאוד .זה היה בזמן שסבא שמעון וסבתא מירה היו בחופשה באילת.

 

סיפורה של תמונה

תמונה 1
התמונה מחולקת לשתי תמונות: התמונה הקטנה צולמה בביתנו שבחיפה, התמונה הגדולה צולמה בבית של ליבי ביקנעם . הרקע בשתי התמונות הוא הרקע של המטבח שהוא "לב" הבית ובו מתרחשים כל האירועים החשובים. התמונה הקטנה צולמה בשנת 1988 בשעות הצהריים ואילו התמונה הגדולה צולמה בשנת 2010 בשעות הערב. הדמויות בתמונה הן שלושת ילדיי ואימי. הקשר בין הדמויות הוא קשר חם ואוהב. בתמונה הגדולה ניסו לשחזר את התמונה הקטנה שתהיינה דומות ככל האפשר. את התמונה הקטנה צילם סבא שמעון וגם את התמונה הגדולה. המצולמים היו מיודעים על כך שהם מצטלמים והתמונה הגדולה צולמה כמתנת יום הולדת. הבגדים בשתי התמונות הם בגדים רגילים וגם הריהוט לא מיוחד. לפני הצילום של התמונה הגדולה הייתה התרגשות בתקווה להצליח להתאים בין שתי התמונות.

הזוית האישית

סבתא מירי והנכדה ליבי השתתפו בתכנית הקשר הרב דורי שנערכה בבית הספר תדהר שביקנעם עילית, התשע"ט.

מילון

טלפון נייח
טלפון המקובע במקום ובו אין וואצפ רק אפשרות להתקשר

ציטוטים

”כשהיינו ילדים שיחקנו משחקי רחוב: גומי,קלאס,סבתא סורגת, אמת או חובה וקפיצה בחבל “

הקשר הרב דורי