מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אישי

אני בתכנית הקשר הרב דורי
השירות הצבאי בחייל האוויר/נ''מ.
שירותי בצבא ובית ספר עממי

נולדתי בשנת 1952, בבית חולים הקרייה בתל אביב. גרתי בשכונת ברנר ליד מגדל שלום, שהיה בזמנו המגדל הגבוה ביותר במזרח התיכון.

כילדים שיחקנו במשחקים מחוץ לבית עם החברים. משחקים כמו תופסת, קלאס, קפיצה בחבל, מחבואים ועוד. למדתי בבית הספר היסודי ״השחר״ ברח' השחר ליד מגדל שלום וכשהרסו את המבנה עברתי ללמוד בבית הספר ״אליאנס״, שהיה ממוקם בנווה צדק של היום. עד היום תלמידי הכיתה שלי בקשר – נפגשים ומעלים זכרונות וחוויות מהעבר. בתיכון למדתי בעירוני ו' ברח' מזאה בתל אביב.

התגייסתי לצבא, בשנת 1970, לגדוד נ״מ (נגד מטוסים) ובסיס האם היה בתל נוף. כשהגעתי לבסיס בפעם הראשונה, התברר שכל הגדוד נמצא בסיני ובדיוק יורד מסוק לבסיס בסיני. אני בפעם הראשונה בחיי – חיילת ביום הראשון שלה בצבא – טסתי במסוק לבסיס בסיני. חוויה שאני לא אשכח לעולם. שירתתי חצי שנה בתל נוף וחצי שנה בסיני. כשהשתחררתי התחלתי לעבוד בחברת החשמל במשך 43 שנה. כיום אני בפנסיה.

הזוית האישית

בת-שבע: לדעתי התכנית של הקשר הרב דורי היא תכנית נהדרת לנכדים שלומדים מה היה בעבר. כשאנחנו היינו ילדים, ואנו המבוגרים לומדים מעט מהעולם החדש והשונה של הנכדים שלנו. ולמרות שהעולם השתנה מאד, דבר אחד לא יכול להשתנות – זו האהבה, הרגשות ומה שבלב פנימה.

מילון

בית הספר "אליאנס"
בית הספר "אליאנס" תל אביב הוא בית הספר הראשון שפעל בתל אביב, והוא נחשב היום לאחד מבתי הספר המובילים בתל אביב ובישראל על פי המדדים הלימודיים והחינוכיים המקובלים.

ציטוטים

”לא בוכים על חלב שנשפך - אם נכשלת, אל תתייאש!“

הקשר הרב דורי