מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אהבה חוצת גבולות – בין גלזגו לחיפה

סלפי של תדהר וסבתא
פרסום בעיתון של בריטניה - יום החתונה
החתן שעשה כל שבידיו עבור כלתו

שמי שילה (שרה) קאניגהם-הרי, נולדתי בגלזגו שבסקוטלנד, בתאריך 17.2.1943 למשפחה של שלושה ילדים, אני האחות האמצעית. אחותי אליזבת גדולה ממני בשנתיים מתגוררת בגלאגו ואחי גרנט שקטן ממני בשנתיים מתגורר בישראל. לפני כ 10 שנים גיליתי שיש לי חצי אחות נוספת מצד אבי, שמה וונדי והיא מתגוררת בוויילס.

אבי ג'ימי היה קריין רדיו ושחקן תאטרון שהסתובב בכל בריטניה במסגרת עיסוקו, ואמי הייתה מורה לפסנתר. הוריי נפרדו כשהייתי בת 8. בסקוטלנד כילדה היו לי המון תחביבים כמו מוזיקה, שירה, דרמה ועיצוב. סיימתי תיכון בגיל 17 והתחלתי לעבוד כמעצבת חלונות ראווה בעיר גלזגו.

בחודש יוני בשנת 1960 במסגרת מסיבת חנוכה שהפיקה הסוכנות היהודית בגלזגו, פגשתי את אבשלום שהיה רב מלחים של אניית "האתרוג" שהובילה תפוזים מיפו לאירופה. גיסי מוריס קליין שהיה נשוי לאחותי הכיר בינינו במסיבה ומכאן התפתח בינינו סיפור אהבה חוצה גבולות דרך מכתבים וטלפונים טרנס-אטלנטיים.

באחד המכתבים ביקש אבשלום את ידי מאמי ואמי נענתה בחיוב.

בחודש מרץ 1961 הגיע אבשלום לסאות'המפטון שבאנגליה במסגרת הפלגה ומשם לקח מונית ספיישל לגלזגו שהייתה במרחק של 700 ק"מ… הוא שילם אז 30 פאונד שנחשבו אז לסכום גדול מאוד של כסף. אבשלום הגיע עם מתנות רבות בשבילי והמון ארגזי תפוזים מיפו עבור משפחתי. כך הוא בא באופן רשמי לבקש את ידי. כשבוע לאחר מכן נישאנו בגלזגו במסיבה משפחתית ויצאנו לירח דבש בליברפול ובאלזמיר (אי בקרבת גרינלנד).

לאחר שבוע ירח דבש חברנו לאנייה הישראלית שהפליגה לישראל, עצרנו לכמה ימים בפיראוס והמשכנו ליפו. ב 1.4.1961 הגענו בסירת מנוע לנמל יפו.

סיפור האהבה המפרסם המיוחד שלנו פורסם בעיתון

תמונה 1

חגיגות 50 שנה לנישואינו

תמונה 2

בישראל חגגנו עם משפחתו של אבשלום את נישואינו ונכנסנו להתגורר עם חמותי רחל ואחיו ואחיותיו של אבשלום ברחוב פינת שפירא 5 בהדר חיפה. לקראת הלידה של בתי הבכורה בתאריך 20.1.1962 נסעתי חזרה לסקוטלנד על מנת ללדת ואחר כך חזרתי ארצה והתגוררנו כשנה בנווה שאנן. בשנת 1963 קיבלתי דירה מהסוכנות היהודית בקריית חיים מערבית' שם התגוררנו עד 1976. בתאריך 21.1.1968 נולדה בתנו השנייה דלית ובתאריך 16.1.1979 נולד בן הזקונים שלנו עמית.

כיום אני ואבשלום מתגוררים בקריית חיים, שלושת ילדינו נשואים ולנו 8 נכדים מקסימים (דולב, מור, ערבה, ארז, ליאור, תדהר, נגה ואיילון) הנכד הגדול ביותר בן 21 והקטן ביותר בן שנה.

במהלך השנים שגידלתי את ילדיי ואת נכדיי עבדתי בתחום אופנת נשים.

אבשלום יליד הארץ בשנת 1931 בן למשפחה גדולה ומושרשת, אח ל 12 אחים נוספים ילידי הארץ. אמו רחל הייתה בעלת חנות בחיפה ואביו היה אדריכל מפורסם בחיפה וסביבותיה, שרבות מעבודותיו עדיין קיימות בחיפה ואף הוכרו כבתים לשימור. אבשלום עבד בחברת הספנות "צים" ובשדות הנפט של אבורודס ואטור שבסיני. לקראת פרישתו שימש כאחראי על הימאות והשייט בבית הספר לקציני ים עכו והכשיר דורות רבים של קצינים וימאים.

תמונה משפחתית

תמונה 3

הזוית האישית

שילה: התרגשתי מאוד מהשתתפותי בתכנית הקשר הרב דורי ובתהליך הכל כך מיוחד.

מילון

מייל
מייל הוא יחידת אורך, השווה ל- 1600 מטר בערך.

רב מלחים
רב מלחים הוא ראש צוות הסיפון באונייה אזרחית או בכלי שיט צבאי. רב המלחים כפוף לקצין הראשון. מתפקידי רב המלחים לנהל את עבודת הימאות וצוות הסיפון בזמן אמת. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” ב- 1.4.1961 הגענו בסירת מנוע לנמל יפו “

הקשר הרב דורי