מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה במחנה הצבאי סרפנד

התלמיד עידן ורינה תבור
סרפנד, צריפין אתר נוסטלגיה און
נתנו לי להיכנס כיוון שהיתי עם מדים

שמי דינה תבור, נולדתי בשנת 1927, באירן,  משפחתי עלתה לישראל, כשהייתי בערך בת שנה

"הילדות שלי הייתה טובה ,גרתי עם סבא, סבתא אימא ודוד.

כשהייתי בגיל שנתיים אבי טבע בים, אני כמובן הייתי קטנה מידי כדי להבין. אני זוכרת שרק בגיל ארבע אימי סיפרה לי על כך שאבא טבע בים כשהייתי בת שנתיים. גרנו בגבעתיים בשכונת בורוכוב, בבית היו 3 חדרים .

למדתי בבית ספר בורוכוב וכשהגעתי לכיתה ח' עברתי לחלק השני של בית ספר (כיום זה נקרא תיכון) . היו זקוקים בתל אביב למטפלות וגיסו אותי לבית ספר למטפלות, התחלתי לעבוד כמטפלת ואני זוכרת מקרה, של תינוקת שההורים, השאירו אותה שם וברחו.  עבדתי שם שנה, בתום התקופה קיבלתי תעודה. ואז הציעו לי להמשיך ללמוד. בבית חולים בתל אביב שם "תוכלי לקבל תעודה שנייה". לאחר חצי שנה חזרתי למוסד המטפלות ,וקיבלתי תעודה טובה מאוד וביקשו ממני להמשיך לעבד שם. עבדתי שם שנתיים.

בגיל 17 חיפשתי את דרכי.  ובגיל 18 התגייסתי לצבא ,וכמובן במקצוע שלי בצבא ביקשו ממני לטפל בפצועים.

לאחר תום שירות צבאי, התחלתי לחפש עבודה ואז עשיתי הפסקה גדולה מאוד בחיפושים ובעבודה כיוון שסבתי חלתה.

באחת התקופות כאשר עדיין גרתי בשכונת בורוכוב אחת השכנות אמרה לי אם את יכולה לנסוע איתי לסרפנד למחנה צבאי, שנקרא כך, כי הבן שלהם משרת שם . 

"סרפנד: מחנה צריפין הוקם בשנת 1917 כבסיס של הצבא הבריטי בשם "סרפנד", על שם הכפר הערבי הסמוך צרפנד אל-עמאר. בשנת 1936 הוקם בסמוך מחנה המעצר סרפנד. המחנה נכבש על ידי חיילי חטיבת "גבעתי" במהלך מלחמת העצמאות, בקרב שנערך בתאריך 18-19 במאי 1948, ולאחר מכן שימש במשך שנים רבות כמחנה בו התרכזו בסיסי האימונים והדרכה בהם נערכו קורסים רבים של צה"ל "

מתוך אתר נוסטלגיה און ליין – מחנה סרפנד – צריפין

תמונה 1

נתנו לי להיכנס כיוון שהייתי עם מדים ,שאלו אותי מה את רוצה, שאלתי אותם אם נמצא שם חיל בשם יוסף וסרמן ,הם ענו לי שהוא נמצא. ביקרתי אותו ואמרתי לו שהוריו שאלו בשלומו הוא ענה לי שהוא מרגיש בסדר הוא התפלא שבאתי ומלאתי את רצון הוריו . ואז כשהוא הבריא הוא שאל את הוריו מאיפה הם מכירים אותי ?

עם הזמן הוא בא לבקר את הוריו וראה אותי פתאום ושאל אותי מה את עושה ? איפה את גרה ? 

כל פעם שהגיע לבקר את הוריו הוא התעקש שאני גם אבוא וכך התחלנו להתיידד, הידידות התקדמה  ובגיל 20 התחתנתי איתו. הוא שינה את שם המשפחה מוסרמן לתבור שזהו שם המשפחה שלי היום. כמה שנים אחר כך נולדו ילדינו נמרוד וענת.

 בעלי היה מורה בגימנסיה בליך, מורה לאנגלית, ואני עבדתי במשרד ערכי דין, שלושים שנה עד שיצאתי לפנסיה

 

מילון

סרפנד
מחנה צריפין הוקם בשנת 1917 כבסיס של הצבא הבריטי בשם "סרפנד", על שם הכפר הערבי הסמוך צרפנד אל-עמאר. בשנת 1936 הוקם בסמוך מחנה המעצר סרפנד. המחנה נכבש על ידי חיילי חטיבת "גבעתי" במהלך מלחמת העצמאות, בקרב שנערך בתאריך 18-19 במאי 1948, ולאחר מכן שימש במשך שנים רבות כמחנה בו התרכזו בסיסי האימונים והדרכה בהם נערכו קורסים רבים של צה"ל

ציטוטים

”כל פעם שהגיע לבקר את הוריו הוא התעקש שאני גם אבוא וכך התחלנו להתיידד“

הקשר הרב דורי