מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה

תמונה עם שירה וגלי
תמונה עם אישתי משנת 1975 בחתונה שלנו
דוד לוי

שמי דוד לוי, נולדתי בשנת 1949 בקיבוץ איילת השחר.

בגיל 22 הגעתי לאילת, מיד עם שחרורי מצה"ל. התחלתי לעבוד בתמנע וקיבלתי מגורים בבניין ארוך עם שבע כניסות, שזו הייתה ״הרווקיה״ של המפעל.

יום אחד חבר שהוא נהג אגד צפר לי שאני ארד וניסע לטייל בעיר. בתחנה עמדה נערה וחיכתה לאוטובוס. בינתיים החבר שלי יצר קשר עם הנערה שעמדה בתחנה והזמין אותה לעלות לאוטובוס. הוא הציע להסיע אותה למחוז חפצה. בינתיים אני ירדתי מהבניין ונכנסתי גם לאוטובוס. ברגע שעליתי היו חילופי מבטים ביני לבינה. נסענו לאזור שכונה א' והורדנו אותה היכן שהיא ביקשה, נפרדתי ממנה לשלום.

אחרי מספר שבועות פגשתי אותה במזנון של הרווקיה ושוב נוצר דיבור בינינו, והצעתי לה שנלך ברגל שוב לשכונה א', שם היא עשתה בייביסיטר. היא ביקשה שאני אבוא איתה לבייביסיטר והסכמתי. תוך כדי זה דיברנו בינינו וסיכמנו להיפגש פעם נוספת. לא היו אז פלאפונים והיו בעיות תקשורת, אבל נפגשנו שוב במקרה וחיזקנו את הקשר.

יצאנו בקביעות, כמו חברים, אבל אחרי שנתיים פרצה מלחמת יום כיפור. גוייסתי לשירות מילואים והגעתי אחרי כמה ימים לגדות תעלת סואץ. היה נתק של מספר שבועות בינינו, והיא  לקחה החלטה  להגיע אליי ויהי מה.

היא שירתה בבסיס ששלח לנו אספקת מזון. עם רשות של המפקד שלה בבסיס, היא עלתה למשאית שהביאה אספקה ליחידה שלי. נפגשנו בשטח, וכשהמשאית סיימה לפרוק, נפרדנו, והיא עלתה למשאית וחזרה לאילת.

אחרי מספר שנים התחתנו ונולדו לנו שלושה ילדים באילת, ואנחנו מאושרים עד היום הזה! התרגשתי לשתף אותכם בסיפור שלי ולהיזכר בעבר שלי, וגם אנחנו שמחנו להכיר את סיפורו של דוד.

הזוית האישית

דוד: התרגשתי לשתף אותכם בסיפור שלי ולהיזכר בעבר שלי.

שירה וגלי: גם אנחנו שמחנו להכיר את סיפורו של דוד. למדנו דברים חדשים אחד על השני ונהנינו מאוד.

מילון

life story
סיפור חיים

ציטוטים

”במלחמת יום הכיפורים הגעתי לגדות תעלת סואץ ואשתי לקחה החלטה  להגיע אליי ויהי מה“

הקשר הרב דורי