מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורי סבתא אנה זכרוב

סבתא בילדותה
תמונה של סבתי עם סבתא שלה
חוויות מצחיקות של סבתי

סיפורי סבתא

אני אנה, ונולדתי הגדולה לשני אחים, ברוסיה, בעיר שקרובה לבריאנסק, בשנת  1949. אני גרה עכשיו בבאר שבע.

רוסיה היא מדינה ממש קרה בחורף וחמה ממש בקיץ והעיר היתה מלאה שלג בחורף.

כשהייתי בת 3 הלכתי עם אימי לחנות והייתה תלויה שם בובה ענקית שנופפה עם הידים והזיזה את הראש, פחדתי ממש ואפילו התחלתי לבכות, אך בכל זאת משהו בי אמר לי להיכנס. כאשר נכנסתי ראיתי את הבובה וברחתי בצרחות ובכי וחזרתי בחזרה לחנות וכך פעמיים או שלוש. אימא הייתה צריכה לקנות משם משהו אז בזמן שרצתי והתרוצצתי אימי קנתה את הדבר. כשגדלתי קצת כבר לא הייתה את  הבובה כי כל הזמן ילדים משכו לה ביידים והיא בטח נהרסה, במקום הבובה הייתה מראה ענקית, גם ממנה פחדתי אך הייתי קצת יותר בוגרת אז השתלטתי על הפחד.

כשהייתי בערך בגיל 14, הלכתי עם חברות ללמוד להחליק על הקרח בחורף, בנהר שקפא (בגלל שממש קר ברוסיה אז כל הנהרות קפאו). נעלנו את נעלי ההחלקה, שמנו את הדברים שלנו בצד (מעילים מגפיים וכו). הטובים בהחלקה על קרח עקפו אותנו וממהירותם נפלנו, היה לנו ממש כיף.

כשנהיה קצת יותר מאוחר יצאנו לקחת את חפצינו, כדי ללכת הביתה. אך כשיצאנו לא מצאנו את חפצינו!, היה ממש קר ולא היינו יכולות לחזור הביתה, למרות שהבית היה קרוב, בגלל שהיו הרבה "הרי" שלג שהיינו צריכות לעבור והיה לנו קר ברגלים. אז התיישבנו בצד ובכינו ובכינו. לאחר כחמש דקות הגיעו חבורת ילדים, ושאלו למה אנחנו בוכות. כמובן שלא ידענו שהם לקחו את חפצינו אז הסברנו להם את כל הסיפור, הם הציעו עזרה תמורת 3 יורו, פעם היורו היה שווה הרבה, אפשר היה לקנות 8 כרכרות לחם! ביורו אחד!, מכל אחת מהילדות שהיו. אמרנו שהכסף בביתנו, הם אמרו "טוב, לא רוצות לא צריך" והלכו.

אחת מחברותי אמרה שאם יקחו אותה לביתה היא תתן להם את הכסף. הם לקחו אותה לביתה, היא נתנה להם את הכסף, ותוך כחמש דקות חפצינו שבו למקומם. יום לאחר מכן, בבית הספר, גילינו שהם גנבו את חפצינו ושנתנו את הכסף לגנבים! הלכנו אליהם והתלוננו. הם ענו שאילו מישהו אחר היה לוקח לכן את בגדיכן אולי אפילו לא היה מחזיר לכן! וכך זה נגמר. למדנו לא להשאיר את חפצינו במקומות שיכולים לקחת אותם.

הזוית האישית

ולריה – שני הסיפורים לפי דעתי הם סיפורים מצחיקים שקרו לסבתי, לדעתי סבתא שלי כשהייתה קטנה הייתה טיפה פחדנית😂😂 ולא אחראית😂 ולפי דעתי אפשר ללמוד ממנה מהסיפור השני שלא להשאיר את הדברים שלכם לבד!  היה לי ממש כיף לעשות את העבודה עם סבתי ולה איתי והופתעתי לגלות על העבר של סבתי והיה מאוד מעניין לשמוע את הסיפורים האלו ממנה.❤

מילון

בריאנסק
עיר ברוסיה

ציטוטים

”"גם אם מישהו רע אלייך עדיף שתתנהגי אליו טוב מאשר רע"“

הקשר הרב דורי