מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורי מהלחימה בששת הימים

סבא על מדים בצבא
סבא עמי על המשאית מאותה תקופה
חוויותיו של עמי אדמוני במלחמת ששת הימים

אני עמי אדמוני התגייסתי לצבא שבוע לפני מלחמת ששת הימים. בימים הראשונים הייתי בטירונות. התחלנו ללמוד לתפעל נשק. תוך כדי הלימודים בטירונות פרצה המלחמה. בזמן המלחמה צה"ל כבש שטחים ברמת הגולן, שטחים של ירדן ואת חצי האי סיני. צה"ל ישב על גבולות 1967.
 
תמונה 1
 
מפת הגבולות לאחר מלחמת ששת הימים 1967
 
כל צה"ל נפרס על השטחים הכבושים כך שהיה מחסור חמור בכוח אדם. כל הטירונים חולקו לבסיסים של צה"ל בכל ישראל .נשלחתי עם חייל נוסף לבסיס דרומי, מדרום לבאר שבע. הגענו לבסיס של חיל השריון. הבסיס היה גדול מאוד ורק אנחנו נמצאים שם ללא שום נפש חיה. היינו גם צריכים לדאוג לכל צרכינו: להכין לעצמנו אוכל, לשמור על הבסיס הגדול.  כל זאת ללא ידע מספיק על נשק וללא כל מיומנות או פיקוח והדרכה.
התחלנו לערוך לעצמנו אימונים עם הנשק. תוך כדי  אימון נפלט לי כדור מהנשק (אם 16) שהיה ברשותי.  נבהלתי מאוד אך כמובן שאף אחד לא נפגע מלבד המטרות אותן הצבנו בדמות פחיות קולה. לאחר סיום המלחמה חזרנו לבסיס האימונים להמשך הטירונות עם הנשק ואני חזרתי כבר מקצוען!!!   
 
העשרה:
מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר 5 ביוני עד ליל 10 ביוני 1967 (כ"ו באיירב' בסיוון ה'תשכ"ז), בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות: עיראק, ערב הסעודית, לוב, סודאן, תוניסיה, מרוקו ואלג'יריה.
 
תשע"ו    2016   

מילון

גבולות 67
הכוונה הנה לגבולות צרים של המדינה שהיו לפני הניצחונות של צה"ל במלחמת ששת הימים יוני 1967

ציטוטים

”יריתי בטעות כדור, פחדתי שפגעתי בחייל היחיד שאיתי“

”תגדל ותהיה גנרל“

הקשר הרב דורי