מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורים של סבתא שושנה סוזן שמחי

סבתי ואני
בילדותי עם סבי יצחק בביתו שברחובות.
זמן איכות עם סבתא

השם של סבתא שלי הוא שושנה לוי נחום. היא נקראה על שם סבתא שלה.

סבתא נולדה בתל אביב בשנת 1937 ברחוב שבזי 52. בחרתי לספר את סיפור אהבתם של סבא וסבתא שלי כי הסיפור לדעתי מאוד מרגש ומיוחד.

באותה תקופה סבא שלי עבד בבית האריזה בו סבתא עבדה. סבא היה גבר אהוב על הנשים ויופייה של סבתי כבש אותו עם המוסר והביישנות שלה. הוא היה שורק לה וזה היה הסימן שלהם.

עם הימים סבא שלי בחר את סבתי לאישה כשהייתה בת 15ובחר בה לאהבת ליבו. סבא שלי נפעם מהיופי של סבתא שלי והעניק לה את השם סוזן.

אני בילדותי עם סבי

תמונה 1

יש עוד הרבה דברים נפלאים לספר על סבתא שלי אבל בחרתי להראות תמונה עם סבי ז"ל.

השיר שסבי מאוד אוהב הוא שירה של שושנה דמארי – כלניות

 

הזוית האישית

זיו: היה לי כיף להעביר את הזמן ביחד עם סבתא שלי ולהכיר את העבר שלה יותר והזכות לשמוע את זה ממנה.

אמא של זיו: מנקודת מבטי היה לי עונג קסום לראות את זיו מנהלת שיחה בוגרת עם אימא שלי. ככל שהזמן חלף זיו נשאבה לתוך הספורים. עוד דור קשוב למורשת.

זיו וסבתא סוזן

תמונה 2

מילון

שכונת שבזי
שכונת שבזי היא שכונה ותיקה בדרום-מרכז תל אביב-יפו. כיום נחשבת לאזור מגורים ומסחר פופולרי. השכונה סמוכה לשכונות הוותיקות: כרם התימנים ונווה צדק. השכונה היא מהשכונות היהודיות הראשונות באזור יפו ותל אביב, ונוסדה עוד בטרם הקמת "אחוזת בית"-תל אביב. השכונה קרויה על שמו של גדול משוררי יהדות תימן, רבי שלום שבזי, ומורכבת למעשה משתי שכונות קטנות: "מחנה יהודה" (1896) ו"מחנה יוסף" (1904). השכונה הוקמה על ידי עולים מתימן (רובם מהעיר עדן). גבולות השכונה הם: רחוב המרד במערב, רחוב יצחק אלחנן בצפון, רחוב שבזי במזרח ורחוב זרח ברנט בדרום. הרחוב הראשי של השכונה נקרא בשם שבזי, ומהווה את מרכז חיי התרבות של השכונה. בעקבות תוכנית השימור, שינתה השכונה את פניה. האוכלוסייה התחלפה, בתים רבים בשכונה שופצו או נבנו מחדש. רחוב שבזי, הרחוב הראשי של השכונה, הפך לרחוב אופנתי שוקק חיים ובו חנויות מעצבים של ביגוד, תכשיטים ואבזור הבית, חנויות למתנות ומזכרות וספרים, וגלריות ליצירות אמנות, בתי קפה ומסעדות

ציטוטים

”יופייה של סבתי כבש אותו עם המוסר והביישנות שלה.“

הקשר הרב דורי