מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של עמיצור ברלס

זה אני וסבי מצולמים בחצר ביתי
זה סבי עם חברו מהצבא,סבי עם השיער השחור
מכתב וגעגוע

שמי עמיצור ברלס, נולדתי במושב נהלל, בשנת 1939, לאבא שלי קראו אברהם ולאימא שלי קראו טובה. ההורים שלי עלו מפולניה בשנת 1935.

למדתי שנתיים וחצי בנהלל, ומכיתה ב' ועד כיתה ח' למדתי בבית ספר עממי בקריית עמל. בילדותי שיחקתי עם חבריי בקלאס, בלורות (גולות), כדורסל וכדורגל.

כשהתגייסתי לצבא, הייתי חודשיים בטירונות, ולאחר מכן בקורס קשר כשישה חודשים. בהמשך שירתי כשלושה- ארבעה חודשים כאלחוטן בגולני, ולבסוף בפיקוד צפון.

התחתנתי בשנת 1971 באולם בחיפה. החתונה התקיימה בקיץ, והמזגן באולם התקלקל, והרבי אמר שהוא מקווה שבפעם הבאה המזגן לא יתקלקל.

בבגרותי, עבדתי בבנק לאומי, ולמדתי בקורסים של הבנק. בשנת 1949 עברתי מנהלל לקריית טבעון (קריית עמל) ומאז לא עזבתי את העיר.

אשתי נולדה ב-1948 בצ'כוסלובקיה ובשנת 1950 עלתה לארץ ישראל.  לאחר תקופה קצרה שהייתה עם משפחתה בבית עולים, הם עברו לטבעון ושם הכרנו, ומאז אנו מתגוררים בקריית טבעון.

בשנת 1972 נולד בני הבכור ששמו אבי. שמו של בני הוא על שם אבי שנפטר, חודש אחרי שבני נולד. בשנת 1976 נולד בני השני ושמו איילון. בשנת 1982 נולד בני השלישי בשם עידן. לאבי שלושה ילדים, לאיילון שניים ולעידן שניים.

כיום, אני מתנדב במרכז ההנצחה של קריית טבעון. כמו כן אני מנקה ומגנן את הגינה. יש לי אוסף גדול מאוד של טלכרדים. אני אוהב לשחק שחמט עם נכדיי, ולפתור סודוקו.

מכתבו של סבי

המכתב הגיע מביתם של סבי וסבתי לבסיס הצבאי שבו שירת סבא. המכתב נשמר אצל בתם של סבי ושל סבתי.

סבתי רשמה לסבי את המכתב ב10.10.1973 למכתב לקח בסביבות שבועיים שלושה להגיע ליעדו. אחרי שסבי חזר ממילואים הוא החזיר את המכתב לביתו, ושם הוא נשמר. סבתי כתבה את המכתב לסבי על מנת לשמור על קשר, ולידע אותו בדברים שקרו. המכתב נכתב בזמן שהיו זוג נשוי עם ילד (אבא שלי).  מהמכתב ניתן ללמוד הרבה דברים. באותה תקופה הייתה מלחמת יום הכיפורים והמלחמה הייתה קשה, והייתה אווירה נכאים. היו קשיים כי המלחמה הפתיעה, ולא ניתן היה. להיפגש עם אנשי הצבא.  המכתב נכתב בביתם של סבי ונרשם בעט על נייר מכתבים, וניכר בו הגעגוע של סבתא לסבא שלי.

 

הזוית האישית

זיו:היה לי ממש נעים ומעניין, להכיר את הסיפור של סבי, ולמדתי הרבה דברים חדשים על סבא ועל מהלך חייו.

מילון

בלורות
גוּלוֹת (נקראות לעיתים גם ג'ולות או ג'ולים, וכן "בלורות" באזור חיפה) הן צעצוע המשמש למשחקי ילדים מגוונים העשוי זכוכית פריזלנטית.

ציטוטים

”סבתי רשמה לסבי את המכתב ב10.10.1973 למכתב לקח בסביבות שבועיים שלושה להגיע ליעדו“

הקשר הרב דורי