מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא של גרי

אני וסבא כשהוא הגיע לפניי שנתיים
סבא קצת לפניי שחגג את בר המצווה שלו
ילדות מאושרת בשיקגו

סבא שלי גרי ברש, נולד בשיקגו אילינוי בארה"ב בשנת 1936.

הוא סיפר שכילד  בגילאי שתיים עשרה עד עשר, היה מבלה מחוץ לבית במשחקי כדור, ורכיבה על אופניים, עם חברים. בחורף היו משחקים  "פינג פונג " ורוכבים על אופניים, במרתף של סבא, רוב החברים היו מהשכונה ובגיל של סבא. ההורים לא דאגו כלל, כיון שבתקופות האלו רמת הפשיעה היתה מאוד נמוכה. בנוסף הוא ציין שהיה אוטו גלידה קטן, שהיה מסתובב בשכונה, ומנגן מוסיקה, כדי שהילדים יבואו לקנות ארטיקים וגלידות, המוכר היה לבוש בלבן ,סבא אהב לקנות גלידה, בימים חמים במיוחד. כשסבא התבגר הוא צפה בסרטים בקולנוע בשחור – לבן, שרצו באופן המשכי, משך כל שעות היום. כשנכנסת הסרטים היו רצים כל היום, והיית משלם עשרים וחמישה סנטים לסרט. הוא גם היה מבלה הרבה בלונה פארקים, וכל מתקן עלה שני סנט דמי כניסה. דבר נוסף שהיה עושה בתור מתבגר, היה לשחק טניס עם חברים בפארק הציבורי.

כשסבא היה ילד קטן היה לו טלפון בבית, אבל לא היתה טלוויזיה. את הטלוויזיה בשחור- לבן הראשון עם מסך ענק כמו רהיט, רכשו כשהיה בן שש עשרה.  לטיולים, בית ספר, ועבודה היו נוסעים בקרוניות, שנסעו ברחבי כל שיקגו, ולקחו אותם ממקום למקום. כשרצו לצאת מאילינוי, השתמשו ברכבת , שהיתה מרווחת ומפוארת,. היו שתי חברות גדולות, שנסעו בכל רחבי ארה"ב. אבא של סבא רכש את האוטו הראשון, כשסבא היה בן שש עשרה . הם לא נסעו הרבה באוטו, כי הכל היה קרוב, והם יכלו ללכת  ברגל, או לנסוע בקרוניות ואוטובוסים, כי ככה היה נהוג בימים ההם.

בתקופה שסבא היה ילד ונער ,לא היו סופרמרקטים, ואנשים היו הולכים ברגל, וקונים בשר מהקצב, ירקות מהירקן, ומאפים ולחם מהמאפיה המקומית. היה קשר יותר אישי עם המוכרים, וגם עם הקונים הקבועים שבאו לחנויות לקנות.

הזווית האישית

ליה – היה לי מעניין, וכיף לשמוע מסבא על הילדות שלו, ואיך העולם היה אז כל כך שונה ופשוט. סבא אמר שגם לו היה ממש כיף, להיזכר בחיים שלו מפעם, ופתאום הוא נזכר בכל מיני דברים. סבא איחל לי הרבה בריאות . אני אשמח להמשיך לשמוע מסבא, עוד סיפורים מילדותו וחייו בהמשך.

מילון

סנט
המטבע סנט (באנגלית: cent), הידוע גם בשם פני (penny), הוא מטבע אמריקני שערכו מאית הדולר. ויקיפדיה

ציטוטים

”כשסבא היה ילד קטן היה לו טלפון בבית, אבל לא היתה טלוויזיה. את הטלוויזיה בשחור- לבן הראשון עם מסך ענק כמו רהיט, רכשו כשהיה בן שש עשרה. “

הקשר הרב דורי