מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא מרדכי אביסרור

סבא יחד איתי (משמאל) ואחי אפק.
סבא שלי בבר המצווה שלו.
קורות חייו מאז ועד היום

סבא שלי, מרדכי אביסרור, נולד בחדרה בשנת 1955, למאיר ויהלום אביסרור. השם מרדכי הוא על שם קרוב משפחה. סבא שלי הוא הבן השמיני, ולאחר הולדתו נולדה לו אחות. סבי ומשפחתו גדלו במעברה עם משפחות נוספות אחרות יהודיות, החברה בה גדל הייתה מאוד נדיבה וחמה.

בעקבות פיגועים במקום מגוריו, בהיות סבי בן שנה, משפחתו נאלצה לעבור למעברה בחיפה. בחיפה הוריו ניהלו יחד מכולת ובאמצעותה פרנסו את המשפחה. במרבית שעות היום הוריו היו עסוקים בעבודה במכולת, כך שהיה לסבי המון זמן פנוי. מקום מגוריו היה סמוך ליערות הכרמל, שם אהב סבי לטייל ולאסוף פטריות. בנוסף סבי אוהב מאוד את הים, ולכן נהג לבלות מדי יום בחוף הים בחיפה.

לאחר סיום הגן, סבי עלה לכיתה א׳ בבית הספר ״זיו״, ולמד שם מקצועות בסיסיים כמו: חשבון, עברית, ועוד. כתלמיד בבית הספר היסודי, סבי פחות אהב את  המסגרת הלימודית, והעדיף לא אחת לטייל ביערות הכרמל ולבלות בחוף הים. בגיל 13 סבא שלי עלה לתורה בבית כנסת במקום מגוריו בו נהג אביו להתפלל. בר המצווה היה אירוע מיוחד ומרגש עבורו, והוא אחד הזיכרונות הטובים שלו מילדותו. בעיקר זכורה לסבי התקופה שקדמה לעלייה לתורה, בה למד והשקיע מאוד לקראת קריאת הדרשה בבית הכנסת. במהלך נעוריו, סבי פיתח תחביב – דיג, כך נהג סבי יחד עם אביו ללכת לדוג לעיתים תכופות ולהביא דגים למאכל לביתם.

בגיל 15 סבי עבר ללמוד ולעבוד ברשת ״עמל״, שם למד מקצוע הנדסה ומכונאות ימית במשך מספר שנים. במסגרת תכנית הלימודים בהנדסה הוא השתתף בתחרות של הנדסת אווירונים, שם זכה במקום השלישי. זכייה זו היא זכרון ילדות שלו, בדבר הישג גדול שלו כילד. בהמשך ישיר ללימודיו ברשת עמל, סבי התגייס לצבא בתחום ההנדסה הימית, וסיים בגיל 20 את שירותו. במהלך שירותו בצבא, סבי פגש את סבתא שלי רחל. הם נפגשו במהלך סיור, שנערך במסגרת השירות הצבאי של סבי, באתר שבו גם סבתא שלי טיילה בסיור מטעם התיכון בו למדה. עם סיום השירות הצבאי, לא הייתה לסבי עבודה. בזכות ההיכרות שלו את סבתא שלי, הוא החל לעבוד עם אחיה במקצוע היהלומים.

לאחר תקופת היכרות ובילויים, בשנת 1976 סבי נישא לסבתי. החתונה הייתה מרובת משתתפים ומיוחדת, אבל גם מעט עצובה מאחר ואימא של סבא שלי נפטרה, ואמה של סבתא הייתה על ערש דווי. לאחר החתונה סבי וסבתי החליטו לעבור להתגורר בעיר רעננה, שם נולדו שלושת ילדיהם ילדים: אבי – ירון, דודי- אלמוג, ודודתי -עינב. מאז המעבר לרעננה ועד היום סבי וסבתי מתגוררים ברעננה, שם גידלו את ילדיהם.

סבי וסבתי ביום חתונתם

תמונה 1

כיום לסבי וסבתי יש תשעה נכדים, ואני אחת מהם. כל מפגש אצל סבא וסבתא היא חוויה כייפית, כולנו נהנים וצוחקים. מעבר לאוכל הטעים שסבא שלי מבשל, סבא שלי בעל חוש הומור מאוד מפותח לכן כל מפגש עם סבא שלי מלווה בבדיחות צחוקים והשתטות.

הזוית האישית

סבא מרדכי: נהנתי מאוד מהתיעוד, ואהבתי מאוד להעלות זיכרונות טובים ומשמחים מהילדות, ומהתקופה שחלפה לפני מספר שנים. בהצלחה רבה בעבודה.

הילי: היה לי מאוד מהנה לראיין את סבא שלי, לשמוע את כל הסיפורים מהילדות, לגלות דברים על חייו. הראיון היה מאוד מעניין ומצחיק. בזכות הראיון הכרתי את סבא שלי יותר, גיליתי היכן גדל ולמד, וכיצד התנהג בגיל שלי.

מילון

ערש דווי
על סף מוות.

ציטוטים

”כל מפגש עם סבא שלי מלווה בבדיחות צחוקים והשתטות“

הקשר הרב דורי