מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא דני סעידוב

סבא דני ואשתו
בירושלים בסיור לכותל
סבי, דני, הצעיר מבין כל האחים היה בגיל 4 בלבד כשאביו מישאל נפטר.

הנכדה מיכל סעידוב מתעדת את סיפורו של סבא דני.

מלחמת העולם השנייה

סבי דני סעידוב נולד בשנת 1948 ברוסיה בעיר סמרקנד, להורים מרים ומישאל ז"ל.

בשנת 1940, 8 שנים לפני שסבי דני נולד, פרצה מלחמת העולם השנייה, והגרמנים פלשו לתוך רוסיה. משפחות יהודיות רבות ברחו מאזורי הקרבות והגיעו לסמרקנד. לעיר, שבו סבי נולד. אמו מרים, נרתמה לעזרתם, וחלק מהמשפחות שברחו התגוררו אצלם עד לסיום המלחמה. במלחמה זו נהרגו שני דודים של סבי. לאחר שהמלחמה הסתיימה, אותן המשפחות שהתגוררו בביתו של סבי, עלו לארץ ישראל.

סיפור חייו

מישאל – אביו של סבי נפטר בגיל 40. ואמו של סבי, מרים, הייתה אז בת 39. הבת רוזה ז"ל הגדולה מבין הילדים, הייתה אז בת 16. וסבי, דני,  הצעיר מבין כל האחים היה בגיל 4 בלבד. אמו גידלה את שבעת ילדיה לבד. והיה לה מאוד קשה.

הייתה להם חנות מכולת שאמו מרים ניהלה, כדי לפרנס את בני המשפחה. האחיות הגדולות של סבא, תמיד היו עוזרות לאימא שלהם בעבודה או בבית.

בגיל 18 סבי דני התגייס לצבא, ובגיל 27 בשנת 1975 סבי עלה לארץ ישראל. כשהמשפחה הגיעה לישראל, הם פגשו את אחת המשפחות שהתגוררו אצלם בזמן המלחמה.

בגיל 28 סבי התחתן עם סבתי נדיה. ועם הזמן נולדו להם 3 ילדים, שגדלו וכבר התחתנו והביאו ילדים. כיום סבי עובד בקונדיטוריה.

הזוית האישית

מיכל סעידוב: תודה לך סבא, למדתי ממך הרבה דברים חשובים.

בסיור המשותף למנהרות הכותל בירושלים

תמונה 1

מילון

מלמת העולם השנייה
מלחמת העולם השנייה היא המלחמה הגדולה ביותר שידעה האנושות. מספר החללים במלחמת העולם השנייה (לפי ההערכות המקובלות) כ-64.5 מיליון בני אדם, יותר מבכל מלחמה אחרת בהיסטוריה. במהלך מלחמת העולם השנייה התרחשה גם השואה – רצח עם שיטתי בו נרצחו על ידי הנאצים ועוזריהם כשישה מיליון יהודים.

ציטוטים

”ב"ה זכיתי להקים משפחה כאן בארץ ישראל, ולרוות נחת מילדיי ונכדיי“

הקשר הרב דורי