מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של דודו קצ'קה

כאן אני וסבא שלי לפני שעליתי לרכב על סוס
זה סבא שלי בצעירותו
מפולין לארץ ישראל

שמי דוד קצ'קה נולדתי בעיר ורשה שבפולין בשנת 1956.

עליתי מפולין לארץ ישראל, במרץ 1957 בהיותי כבן שנה. התחנכתי בבית הספר "רביבים" בחולון,  גרתי בעיר חולון במשך עשרים שנה.

בילדותנו  שחקנו במשחקים כגון סטאנגה, מחניים, גוגואים, ג'ולים, כדורגל ותופסת. סטנגה, הוא משחק ילדים דמוי כדורגל המיועד לשני שחקנים. למשחק מספר גרסאות ומספר משחקים קרובים לו. המשותף לכל המשחקים הוא כי לכל שחקן מותר ליצור מגע עם הכדור רק פעם אחת בתור. הנקודות נספרות לפי ביצועי השחקן אל מול "שער" היריב. הטיפול בכדור נעשה בראש או ברגל, כפי שנעשה בכדורגל. המשחק משוחק בכל סוג כדור שנמצא בסביבה. (ויקיפדיה)

לאחר סיום בית הספר התיכון, התגייסתי לחיל המודיעין ושירתי ביחידת 8200. בצבא הכרתי את אשתי דסי, והתחתנו באוגוסט 1982. החתונה התקיימה באולמי גיל, בתל אביב. לאחר נשואיי, למדתי בטכניון במסלול של הנדסה וניהול. ועבודתי הייתה בחברת ייעוץ וניהול.

נולדו לנו שלושה בנים, ירון, גאי ושראל. ירון בעל תואר ראשון באיכות הסביבה, ועובד בחברה שמתכננת תשתיות, בתחום איכות הסביבה. גיא סיים תואר ראשון במדעי המחשב, ועובד בחברת מייקרוסופט ישראל. שראל לומד כרגע פסיכולוגיה, באוניברסיטת באר שבע.

דסי אשתי, עובדת בחברת היי טק בתפקיד מנהלת משאבי אנוש.

בעבר  מאוד אהבתי לשחק כדורעף בעבר, ונסעתי לעשות סקי פעם בשנה, למשך שבוע. היום אני רוכב על אופניים, פעמיים עד שלוש פעמים בשבוע.

                                                         סיפורה של תמונה-בחוף הים

כשנתבקשתי לבחור תמונה משמעותית, החלטתי לספר על התמונה שלנו בחוף הים.

בשנת 1961, בקיץ, נסעתי עם משפחתי לחופשה בחוף הים בבת-ים. התמונה צולמה כאשר הייתי בן חמש או שש  . בתמונה אני נמצא עם אחי הבכור חיים, אבי מרדכי, ועם אמי יפה. אני ומשפחתי ביקשנו מצלם מקצועי, לצלם אותנו מול הים. בתמונה כולנו לבשנו בגדי ים, שהיו מאוד אופנתיים באותה תקופה. לפני התמונה אבי בנה אוהל, שבו אחסנו את דברינו, והסתתרנו מהשמש. לאחר הצילום רצתי למים, ואבי רץ אחריי כדאי לשמור עליי. אבי תמיד הזהיר אותי לא להתרחק, ולא להיכנס עמוק מידי למים. מאוד אהבתי ללכת עם משפחתי לחוף הים. זה היה בילוי שנהגנו לעשות הרבה בימי הקיץ. אני שמח שנשארה לי תמונה למזכרת מהימים האלה.

הזוית האישית

ענבל: היה לי ממש כיף לעבוד עם סבי, לשמוע את סיפוריו ולהכיר את חייו. ואני מאחלת לו אהבה בריאות ושמחה.

מילון

גוגואים
גוֹגוֹאִים (נקראים גם: אג'ואים , עג'מים , עג'וקים) הם גלעיני פרי המשמש, המשמשים למשחקי ילדים. משמעות המילה עַ'ג'וּ בערבית היא גלעין. הגוגואים קשיחים ועמידים, ניתן להפרידם מן הפרי בקלות ללא שיירי ציפה שתרקיב על פניהם, ולכן הם מתאימים למשחקים.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”מאוד אהבתי ללכת עם משפחתי לחוף הים. זה היה בילוי שנהגנו לעשות הרבה בימי הקיץ“

הקשר הרב דורי