מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של אריה כפיר (מקייטן)

בגיל שנה אמו של אריה (צביה ז"ל), הלכה לעולמה. לאחר מכן, אביו התחתן עם אחות אמו.

אריה נולד בבית דגן, בן לשמעון וצביה מקייטן אשר עלו מתימן. אח לשלום וגאולה. בגיל שנה אמו של אריה (צביה ז"ל), הלכה לעולמה ואביו התחתן עם אחות אמו. היא זו שגידלה אותו עד קץ ימיה.   תמונה 1
 בגיל ארבע אריה ומשפחתו עברו לנחלת יהודה. הוא בילה שם בגן ילדים, לאחר מכן שהה שם בבית ספר יסודי ממלכתי, בו היה אריה שובב לא קטן…. ועשה הרבה צרות למורים. 
תמונה 2בשנים הראשונות להקמת המדינה המצב הכלכלי היה קשה, גם המצב הכלכלי בבית היה קשה מאוד, משפחתו של אריה הייתה מתוחה, אביו היה עצבני מאוד ובעקבות זה אריה נענש רבות. לכן, נשלח אחיו הגדול בגיל צעיר מאוד לפנימייה. 
 
אריה שרת בצבא בסיירת אגוז והרגיש שם נפלא. הוא התחבר עם "החברה" ונתן את כל מה שהיה לו: מאמץ גופני ומנטלי. במהלך שירותו בסיירת אגוז, באחד המארבים הוא וצוות של עוד שלושה חיילים נתקלו במחבלים בקיבוץ "שער הגולן" שכוונתם הייתה לשלוח טילים לעבר טבריה. הצוות הצליח לחסל את המחבלים לפני שנגרם נזק כלשהו. 

כעבור שנתיים אריה נפצע בפעילות מבצעית בגליל העליון, הצוות שלו חזר מפעילות מבצעית ובדרך התהפכו עם כלי הרכב. פציעתו של אריה הייתה קשה, הוא שהה חודשיים בגבס בכל גופו, בבית חולים "צפת". שיקומו ארך שנה, עקב הפציעה, שוחרר אריה מצה"ל והפך להיות נכה צה"ל.

לאחר שחררו מהצבא עבד כנהג מונית במשך שנים רבות וחלק מעיסוקיו היה גם מלווה של נכי צה"ל הלומי קרב. במהלך עיסוקו כחונך לנכי צה"ל, הבין והגיע למסקנה שעצם הנתינה מחזקת את הנותן ותומכת במקבל. בגיל 29 הכיר את אשתו שושנה לבית גלבוע (גרבווי) במסיבה בראשון לציון ולאחר שנה החליטו להינשא. 
אריה ושושנה נישאו באולם אירועים ברחובות.תמונה 3
לאחר שנה נולדה לו בתו הראשונה חופית ובהמשך נולדו גילי ויעל. ולסיום נזכיר את הנכדה תאיר, שלסבא מבחנים מכינה… ומי יודע אולי בעתיד עוד תהיה מורה?!
עברו של אריה, הביא אותו למסקנה ורצון להעניק חינוך טוב והרבה אהבה ונתינה משום שזו דרך להצליח בחיים. את שלוש בנותיו גידל בהנאה ובשיתוף פעולה עם אשתו. כל אחת מהן בנפרד הצליחה בתחומה, והיחסים בין ההורים לילדים נהדרים. 

יום אחד לאריה נמאס להיות נהג מונית, וחיפש עבודה חלופית. הוא נרשם לקורס מתקיני מחיצות גבס, והמשך למד עוד מקצועות באגף הבנייה כגון: צביעה, ריצוף, אינסטלציה ועוד… הוא עסק בעבודה זו כעשרים שנה. בעקבות התדרדרות במצבו הבריאותי ועקב הפציעה בצבא, חיפש עבודה יותר קלה ופשוטה. אריה קרא בעיתון מודעה שמחפשים אב בית בבית הספר "בית אור" וכך הגיע לעסוק שם. "בבית אור גיליתי הרבה אור בחיי! לדעתי, בעבודה בבית הספר, יש ערך מוסף לאדם מבוגר."

מילון

סיירת אגוז
יחידת אגוז היא יחידה מיוחדת בתוך חטיבת גולני, המתמחה בלוחמה זעירה (לו"ז) ובלוחמת גרילה. היחידה 'קנתה את עולמה' בלחימה עיקשת ואמיצה ברצועת הביטחון בדרום לבנון, שם נלחמה בארגון החיזבאללה במאות פעילויות מבצעיות מוצלחות, במהלכן חשפה אמל"ח רב, פגעה בתשתית המחבלים ובעיקר- 'הורידה' מחבלים לרוב.

ציטוטים

”בביה"ס "בית אור" גיליתי הרבה אור בחיי! בעבודה בבית-ספר יש ערך מוסף לאדם מבוגר.“

הקשר הרב דורי