מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של אסיר ציון יוצא אתיופיה צגייה אספאו

צגייה והתלמידות המתעדות
צגייה ואשתו
סיפורו של אסיר ציון יוצא אתיופיה צגייה אספאו

סיפורו של אסיר ציון יוצא אתיופיה צגייה אספאו – גולימה גדעו

צגייה מספר: "את התעודה הזו של אסיר ציון קבלתי רק לפני שלוש שנים" צגייה ביקש לספר את סיפורו בבית הכנסת שלו. זה היה חשוב לו שתיעוד סיפורו באופן סימלי, יהיה בבית הכנסת

תמונה 1

מאלבום התמונות, אלה התמונות שצולמו בצעירותי עוד באתיופיה. שי-אלקה בוהרון ביקש ממני שאצא לסודן לעזור בהעברת משפחות. הוא אמר לי לפנות לברוך טגניה, שיש לו ארגון שעוזר ליהודי אתיופיה לעלות ארצה.

תמונה 2

תעודת ההוקרה לאסיר ציון צגייה אספאו – גולימה גדעון

תמונה 3

צגייה ואשתו לאה עם צוות התלמידות המתעדות את סיפורו

תמונה 4

לסיפורו המלא של צגייה אספאו בסרט

סיפורו של אסיר ציון יוצא אתיופיה צגייה אספאו בהפקת חניכי פרויקט 'אברה', עמותת עצו"מ, באר שבע 2012: תכנית חברתית המפגישה אסירי ציון ופעילי עלייה יוצאי אתיופיה עם בני נוער במטרה לשפוך אור על תולדות עלייתם ארצה. התוכנית מאפשרת לאסירי ציון לספר את סיפורם ומעניקה לנוער את הזכות ליטול חלק בהפקת סרטים אודות פעילותם. בימוי ועריכה: דוד גברו, עמותת עצו"מ.

הזוית האישית

התלמידות: יהודית, שריי, ג'נאט

"פרויקט ממש מגניב, משלב את ההסטוריה של ההורים שלי, של המשפחה שלי וגם את ההזדמנות להתנסות בתיעוד, צילום ועריכה.

הפרויקט הזה חשוב לכל אחד, לדעת מה עבר על העם היהודי, העם שלו. היו עליות מכל העולם ואנו רוצים להכיר את סיפורי העליות של כולם.

 

מילון

קהילת יהודי אתיופיה
יהודי אתיופיה, קהילת "ביתא ישראל", כונו בפי שכניהם בשם "פלשים", כנוי שמקורו בלשון הגעז, הלשון האתיופית העתיקה, ופירושו גולים או מהגרים. חוקרים סבורים שמוצאם משבטי אגאו (AGAU) שהיו חלק מאוכלוסיית אתיופיה הקדומה, מקצת שבטי האגאו התגיירו בהשפעת יהודים שבאו מדרום ערב או ממצרים עילית, או בהשפעת יהודים שכבר ישבו באתיופיה. (אתר בית התפוצות)

ציטוטים

”את התעודה הזו של אסיר ציון קבלתי רק לפני שלוש שנים“

הקשר הרב דורי