מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של רות בונר

רות ואני היינו במנופפוד
רות בצעירותה
סיפור עלייה

סבתא רות בונר נולדה בדרום אפריקה בשנת 1956 והיא משתתפת איתי בתכנית הקשר הרב דורי. סבתא מספרת:

"אני הייתי בגן יהודי ובבית ספר יהודי אבל לא לימדו אתנו לדבר בעברית. כשהייתי בכיתה י' אז היה לנו בבית ספר תוכנית שבה  הינו עוליים לארץ לשלושה חודשים וחצי לעבוד וללמוד בקיבוץ. לאחר מכן היה לי קשה מאוד להיות בלי המשפחה שלי. בקיבוץ היו עוד שלושה בתי ספר. כשהייתי קטנה אהבתי את ארץ ישראל וידעתי שאני אגור בה. כשהייתי בדרום אפריקה אז לימדו אותנו המון  דברים על ארץ ישראל ועל הציונות. הכרתי את בעלי בשנת 1975. אני עליתי לארץ יחד עם בעלי. עוד בזמן שהייתי בדרום אפריקה אז לימדתי עברית. כשלימדתי עברית אז פגשתי את בעלי.

יש לי ולבעלי שני ילדים אני ובעלי ביחד כבר 37 שנים. לאחר שהתחתנו ונולדו הילדים, החלטנו שעלינו לעלות לארץ עם שני ילדים קטנים. בארץ ישראל נולדה לנו עוד בת אחת. התחביבים שהיו לי הם: אהבתי לשחק בחוץ כדורסל. הייתי בקבוצה הכי טובה עד כיתה י' , הגענו אפילו לגמר וניצחנו.

אחר כך שהייתי כבר יותר  מבוגרת אז הציעו לנו, לי ולבעלי להגיע לביקור ולסיור בישראל של שלושה שבועות. את הסיור עשינו בלי הילדים והשארנו אותם בדרום אפריקה עם בני דודים. אחד מהמקומות שהראו לנו בסיור היה היישוב מנוף. מייד כשראינו את המקום, ישר ידענו שזה המקום שנגור בו.

היישוב מנוף

"מָנוֹף הוא יישוב כפרי קהילתי בגליל התחתון בתחומי המועצה האזורית משגב. היישוב ממוקם על הר שכניה בגובה 350 מטר מעל פני הים ונהנה מנוף אל הים מעכו ועד חיפה ומאקלים ממוזג ונוח. מנוף נמצאת במרחק 10 דקות נסיעה מהמועצה האזורית משגב..מנוף הוקמה ב-1980 על ידי גרעין משפחות שעלו מדרום אפריקה, אליהן הצטרפו עם השנים משפחות אנגלוסקסיות וותיקות ואחרות. במנוף מתגוררות כיום 200 משפחות להן כ-450 ילדים. היישוב מקפיד על ביצוע פרויקטי קליטה והרחבה כל 5 שנים, בכל קליטה כ-25 משפחות" (ויקיפדיה).

בית הכנסת במנוף

תמונה 1

כשהגענו לקיבוץ מנוף עם הילדים היתה קבלת פנים יפה מאוד. עלינו לארץ עם שני ילדים קטנים ובארץ נולדה לנו עוד הבת השלישית. בבתי ספר היו צריכים מורה לאנגלית לתיכון ולחטיבה. אני מאוד גאה שעליתי ארצה והשתלבתי. התחלתי ללמד לפני 13שנה. אני מאוד אוהבת את היישוב מנוף. יש לי בן 34 ועוד בת 32 והכי קטנה בת 26.

הזוית האישית

גבי פורטיאנסקי מביאה את סיפורה של רות שעלתה מדרום אפריקה לישראל.

מילון

quickly
במהירות ,מהר וחיפזון

ציטוטים

”תמיד ידעתי שאגור בישראל“

הקשר הרב דורי