מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של רותי

מעיין, יובל ורותי במסגרת התכנית
רותי בצעירותה
מאז היכרות הוריה ועד להקמת המשק

רותי נולדה בכפר יחזקאל בתאריך 1.7.1932 וגרה שם עד אחרי הצבא. את בית ספר תיכון למדה בעפולה ושם הכירה את האיש החבר סולה. בבית הספר "העריצה" רותי את המורים שלה לתנ"ך וספרות. בצבא שירתה רותי בסגל של הנח"ל. היא הייתה רותי סמלת והדריכה את הטירונים של הנח"ל.

בשנה הראשונה אחרי הנישואים עם סולה גרה בתל עדשים ועבדה כגננת במושב. אחרי שנה הייתה קריאה של בן גוריון לרדת לנגב ולהדריך את העולים החדשים. רותי ירדה לנגב, למושב שובל אחד (היום נקרא ניר משה), שם הקימה את הגן הראשון של שובל אחד, ומהר מאוד הפך הגן לגן לדוגמה בנגב. היא גרה בנגב שנתיים וחזרה לתל עדשים בעקבות הלידה של הבת הבכורה שלה, ושם הקימו היא ובעלה את המשק הפרטי שלהם.

מוצא ההורים של רותי יוצא דופן לזמנו: אבא קלמן מרוסיה ואימא שושנה מתימן. הם היו הזוג הראשון שהיה מיזוג גלויות. הם הכירו בבית שמן, אימא הייתה רועת צאן ואבא היה בוגר אוניברסיטה. ברגע שאבא של רותי ראה את אמא שלה הוא החליט שהיא תהיה אשתו, למרות התנגדות ההורים. ההורים של אמה החרימו אותה, וישבו עליה שבעה. המשפחות התאחדו רק לאחר שנולדו שני ילדים. על הסיפור של המשפחה של רותי עלה מחזה במלאות מאה שנה לעליית תימן: "אהבה אפשרית".

השפעות המוזיקליות של רותי: החלונות הגבוהים, רותי וחבריה היו שוכרים את משאית האספקה של המושב כדי לנסוע להופעות. לצד האהבה לשירים של פעם רותי גם מגוונת עם שירים מהיום כמו נטע ברזילי וסטטיק ובנאל. חשוב לציין שהיא עדיין מעדיפה את השירים מפעם.

הזוית האישית

מעיין ויובל: המפגשים עם רותי היו תמיד נעימים, מסקרנים ובאווירה טובה.

מילון

מיזוג גלויות
מיזוג גלויות היא מדיניות שהוביל ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן-גוריון בימי העלייה ההמונית שלאחר הקמת מדינת ישראל במטרה לקיים את קיבוץ הגלויות, היעד הלאומי החשוב ביותר שמשמעותו קליטתם המלאה של העולים מבחינה חברתית, כלכלית ותרבותית ומיזוגם המלא עם האוכלוסייה היהודית הוותיקה לעם אחד ומלוכד.

ציטוטים

”מהר מאוד הפך הגן שהקימה רותי לגן לדוגמה בנגב“

הקשר הרב דורי