מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של פנינה סבח

אגם שחר וסבתא פנינה
מאלבום התמונות המשפחתי
פנינה סבח - אבודרהם מספרת קטעים מקורותיה

אמא שלי נפטרה בגיל מאוד מאוד צעיר. והיא נפטרה לאחר שילדה את אחותי השלישית לאחר הלידה אבא שלי הבין שמסרו את אחותי. עד היום הזה אנו לא יודעים איפה היא נמצאת.

לאחר שנה או שנתיים אבא שלי שוב התחתן. אחרי שהוא התחתן כל יום שישי לא הלכתי לבית הספר ועזרתי בבית.

בגיל 14 יצאתי לעבוד בבתים עם ילדים וגם ישנתי שם. רק פעם בשבועיים הייתי באה הביתה. אני עבדתי קשה וכל חודש הייתי מביאה את כל המשכורת. דאגתי לאחים שלי שהיו ילדים אז וכל הזמן הייתי קונה להם כל מה שהם צריכים.

אחרי שהתחתנתי הכל היה ממש ורוד ויפה, תקופה נהדרת. למדתי ספרות וגם עבדתי בזה כמה שנים טובות עד שבני הבכור נולד ולא היה מי שישמור עליו אז הפסקתי לעבוד בגלל שהוא בן יחיד. יום אחד הלכנו לים אני, אחי, בנו של אחי והבן שלי ונהנינו מאוד עד שנכנסנו לים והייתה מערבולת גדולה וכמעט טבעתי אבל בני משך אותי מהמים ואח שלי עזר לבן שלו כי גם הוא כמעט טבע. ומאז אני לא אוהבת את הים.

אני כל כך אהבתי את בני שכל פעם שהוא יצא בלילות הייתי הולכת ממקום למקום כדי לראות איפה הוא מרוב דאגה. ואז רשמתי אותו לבית"ר ת"א להיות שחקן כדורגל והוא היה שחקן אחד הטובים מהקבוצה שלו. הוא היה ילד מאוד עצבני כל דבר הוא פסל! ואחד המאמנים רצה אותו כדי שישחק בליגה. עד שהוא פרש והתגייס לצה"ל. בסוף כשהילד שלי סיים את הצבא הוא הכיר את הוא עינב ואחרי שנה הם התחתנו וילדו את אגם הבכורה ובעלי היה כל כך מאושר. ואחרי כמה שנים טובות הוא ניפטר ולא זכה לראות את הנכדים סתו ונדב.

 

תמונה 1

 סבא וסבתא

העשרה

בית"ר תל אביב הייתה קבוצת כדורגל תל אביבית שהשתייכה לאגודת בית"ר. הקבוצה שיחקה כ-30 עונות בליגה הבכירה בישראל והייתה ידועה במספר האוהדים המועט שהיה לה. צבעי הקבוצה היו כחול ולבן, והיא שיחקה באצטדיון בלומפילד, וכן באצטדיון רמת גן, אצטדיון וינטר ואצטדיון שכונת התקווה.(ויקיפדיה)

תשע"ו,  2016

מילון

בית"ר
בית"ר, "ברית הנוער העברי על שם יוסף טרומפלדור", היא תנועת הנוער והצעירים של התנועה הרוויזיוניסטית לפני הקמת המדינה, ושל תנועת החרות לאחר הקמתה. התנועה, ששמה הוא ראשי תיבות של "ברית יוסף טרומפלדור", נקראת על שמו של יוסף טרומפלדור, המסמל גבורה יהודית בעת החדשה, ועל שמה של עיר-המצודה ביתר, המסמלת גבורה יהודית בעת העתיקה. על מנת לשמר את שמה של המצודה, מאוית השם טרומפלדור בת'. השם נקבע על ידי זאב ז'בוטינסקי, מי שכונה "ראש בית"ר", היה מנהיג התנועה עד פטירתו ואביה הרעיוני. סמל התנועה, המנורה, נקבע לפי סמל הגדודים העבריים.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”לאחר הלידה אבי הבין שמסרו את אחותי. “

”עד היום הזה אנו לא יודעים איפה היא נמצאת.“

הקשר הרב דורי