מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא דליה נוח

סבתא דליה הייתה עם סבא והייתה בת 40
סבתא בגיל 28
קורות חייה של סבתא ונקודות ציון

שמי דליה נוח פרוש שמי הוא על שם הפרח דליה. נולדתי בתאריך 1.5.1957 בארץ ישראל. אימא ואבא שלי נולדו בעיראק ושמם הוא סופיה וג'ורג' סלמן. הם עלו לארץ בשנת 1949, נולדו להם ארבעה ילדים. אני נולדתי השלישית. לי עצמי נולדו ארבעה ילדים: מגי (אימא של מיה הנכדה המתעדת), נני, ספי ,עוז ומהם יש לי שישה נכדים ואני מאושרת.

גדלתי בגבעתיים. למדתי במצעדה, הכי אהבתי ללמוד את המקצועות מתמטיקה ותנ"ך. מאוד אהבתי בתור ילדה לשחק עם חברות, לקרוא, ללכת לים ולרכב באופניים. מאוד אהבתי לשחק בחמש אבנים וגומי. התחביב שלי היה לאסוף בולים. מבחינת אוכל אהוב, מאוד אהבתי לאכול קציצות של אמי. אירועים שמחים הזכורים לי: בבת מצווה שלי קיבלתי הרבה מתנות ומאוד שמחתי שנולד לי בן דוד.

למדתי בתיכון בשם חדש ומאוד אהבתי לנסוע באוטובוס לבית הספר עם חברות. קיבלתי את רישיון הרכב שלי בגיל 18. לא הייתי בצבא, התחתנתי בגיל 18. הכרתי את סבא בבריכה. אנקדוטה זכורה לי היא שבחתונה שלי מרחו לי עוגה על הפנים.

טבעת חשובה לסבתא

תמונה 1

הטבעת התמונה זו טבעת שסבתא שלי נתנה לי בירושה והיא מאוד חשובה לי. אני שומרת אותה מכל משמר.

אירוע משמעותי שקרה לי בחיים: אחותי הקטנה נולדה

הרגע המרגש והמשמעותי בחיי היה היום בו הלכתי ללדת את בתי הבכורה. נכנסתי לחדר הלידה ולא ידעתי לקראת מה אני הולכת, ברגע שילדתי זה היה רגע מאוד מאוד מאוד מרגש: לגעת, לחבק, ולנשק את הילד שלך בפעם הראשונה, זה היה הדבר הגדול ביותר שגרם לי להתרגש ככה. ומרגע זה והלאה המשכתי להתרגש בכל חיוך, מלמול ותנועה של הילד הראשון שלי.

הזוית האישית

מיה: אני מרגישה שבמהלך תוכנית הקשר הרב דורי יותר התקרבתי לסבתא ואני עכשיו יודעת דברים שלא ידעתי עליה קודם, וגם היה לי ממש כיף לעבוד עם סבתא.

סבתא דליה: כשהכנתי את התיעוד עם מיה הרגשתי נהדר, אני ומיה מאוד מחוברות וכתיבת הסיפור חיברה ביננו עוד יותר. זה גרם לנו להיפגש לשיחות בזום, לשלוח אחת לשנייה שאלות ותשובות, לבלות יחד רק שתינו, וההתעניינות של מיה בעץ המשפחה ובכל הרגשות שלי הייתה לי גאווה. אני מקווה שיהיו עוד עבודות של סבתא ונכדה. לי אישית היה מאוד כיף ומרגש מודה למורה על המיזם הנהדר, תודה רבה!

מילון

דליה
דליה היא פרח רב שנתי בעל פקעות השייכת למשפחת המורכבים. מקורה במקסיקו, שם היא מוגדרת פרח לאומי.

ציטוטים

”אם את לא תאמיני בעצמך אז לא תצליחי“

הקשר הרב דורי