מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא אמיליה פפר

אני וסבתי בתקופת הקורונה
מצעד ראש השנה ברוסיה
סבתי וריצת המרתון

שמי אמיליה פפר ונולדתי ברוסיה בעיר אולן – אודה בשנת 1940.

בילדותי אהבתי מאוד עבודות יד ומאוד אהבתי  לרקום על בדים, דבר שלמדתי מאמי. אני זוכרת איך בילדותי, כשהתקרב חג הפסח, החלה תכונה רבה בקהילה היהודית, ונהגו להתכונן ולהכין זמן רב מראש, מצות ומאכלים לחג. אצלנו נהגו להכין את המצות בבית הכנסת. אהבתי לנסוע עם אימי לבית הכנסת, לראות איך מכינים מצות. תמיד לפני הנסיעה התרגשתי מאוד, והאירוע הזה נחרט בזיכרוני מפני שגם אני רציתי להכין מצות, ולהיות שותפה בהכנות לחג.

כמו כן הייתי ספורטאית טובה, אהבתי מאוד את תחום הריצה. הייתי משתתפת במרתונים ארוכים ומגיעה במקומות מכובדים. גם היום אני מאוד אוהבת לרוץ ועדיין רצה.

במקצועי אני מהנדסת כימיה, בחרתי בעיסוק הזה מפני שמאוד אהבתי ללמוד כימיה בבית הספר. ידעתי שאבחר גם בעתיד ללמוד את מקצוע הכימיה, ולהתמקצע בו.

הכרתי את סבא בצעירותי ולאחר תקופת חברות של שנה החלטנו להינשא. בשנת 1968 התחתנתי עם סבא שלך ואנחנו נשואים כבר  חמישים ושתיים שנים טובות ומאושרות.

במהלך השנים, נולדו לנו שתי בנות וארבעה נכדים. לפני תקופת הקורונה נהגנו להיפגש לפחות פעמיים בשבוע, ולצערי בתקופת הקורונה הרבה פחות, וזה מאוד חסר לי.

אני מאוד מקווה שהקורונה תחלוף מהר, שנמשיך להיות משפחה אוהבת ומאושרת, שנפגשת הרבה ומבלה ביחד.

הזווית האישית

נעם: היה לנו מאוד כיף לעשות את התוכנית של הקשר הרב דורי עם סבתא. זה מאוד גיבש אותי ואת סבתי, אני מאחל לסבתא הרבה בריאות, וחוויות משותפות. ואני מאחל לה ולסבא עוד המון שנים טובות ומאושרות.

 

מילון

אולן-אודה
אלן אודה, היא עיר בדרום סיביר, רוסיה, על גדות נהר אודה, הנשפך לימת באיקל. בשנת 2010 מנתה אוכלוסיית העיר 404,426 תושבים. היא בירת רפובליקת בוריאטיה ומתגוררים בה תושבים ממוצא רוסי, בוריאטי, אוקראיני, טטרי, מונגולי וגם יהודים.(ויקיפדיה)

מרתון
רִיצַת מָרָתוֹן היא ריצה למרחק של 42.195 קילומטרים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הכרתי את סבא בצעירותי ולאחר תקופת חברות של שנה החלטנו להינשא. בשנת 1968 התחתנתי עם סבא ואנחנו נשואים כבר  חמישים ושתיים שנים טובות ומאושרות.“

הקשר הרב דורי