מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא אורנה וינטר אבינועם

עם שירה בטקס קבלת פרס למשוררים צעירים
פסטיבל מוסיקה באוסטריה 2003
סיפור ילדותי באבן יהודה

שמי אורנה, נולדתי בתאריך 3.7.1955 במושבה אבן יהודה, בת שנייה להוריי רוזה ולוי וינטר ניצולי שואה שעלו בשנת 1948 מרומניה. הוריי החלו בשיקום חייהם לאחר מחנות הריכוז בהם היו וביססו את חייהם בפתיחת חנות צרכניה במושבה. לארץ עלו הוריי עם אחותי שהיתה תינוקת.

הוריי

תמונה 1

גדלתי כילדה במושבה המדהימה שלי, עברתי את הדרך הרגילה של גן ילדים וגננת מיתולוגית. סיימתי את בית הספר היסודי ע"ש יהודה בכר באבן יהודה.

בילדותי

תמונה 2

כילדה ניגנתי על פסנתר וגיטרה ורקדתי בלט שזו היתה אהבת חיי. בסיום כתה ח', כאשר כל חברי נרשמו לתיכון בהדסים, לי היה ברור שאני אלמד בתיכון לאמניות.

בבית הספר הממלכתי בכר

תמונה 3

הוריי, שהיו אנשים פתוחים מאוד וחיפשו תמיד את הלא רגיל, רשמו אותי לבית הספר "רננים" לאמנות הבמה בל אביב וכנערה בת 14 נסעתי מדי יום מאבן יהודה לתל אביב. בהמשך סיימתי בבית הספר "תלמה ילין". את עולם המחול המשכתי בבית הספר של להקת בת דור. אחר כך רקדתי כרקדנית בלהקה.

לאחר שנים התחתנתי וילדתי שלושה ילדים. במקביל לגידול ילדיי למדתי בסמינר לוינסקי מוסיקה ווקלית ושרתי במקהלת "רינה" מוסיקה קלאסית. במסגרת המקהלה יצאתי להופעות ברחבי העולם והשתתפתי בתחרויות שירה רבות, באחת מהם נבחרתי כסולנית למקהלה הבינלאומית.

לאחר שנים בהם ילדיי בגרו, נישאו וילדו את נכדיי, הפכתי לסבתא מאושרת אשר נטלה ועדיין נוטלת חלק בחייהם של ששת נכדיה האהובים. שירה, היא נכדתי הרביעית והמיוחדת שלי, בתם של בני ברק ואשתו חגית, בעקבות פנייה שלה הצטרפתי לתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר שמרית. מרגע לידתה ניתן היה להבחין באופיה ובאישיותה המיוחדת. חכמתה וחוש ההומור שלה בהחלט מזכירים לי את עצמי כילדה. אנחנו בקשר חם ואוהב.

שירה קוראת לי סבת'וש ואני קוראת לה פוצפוץ. עם שירה אפשר לבלות שעות של כיף..

הזוית האישית

אורנה: זו היתה חוויה מקרבת ומלאת אהבה. תמיד יש נדבכים נוספים אותם מגלים במהלך הדרך וזה הערך המוסף של התכנית בעיניי.

שירה: נהניתי מאוד מהחוויה, זכיתי להכיר את סבתא יותר וזה קירב בינינו עוד יותר.

מילון

מעברות
מַעְבָּרָה, או בשם הרשמי "יישוב קליטה", היו יישובים זמניים, אשר התקיימו במדינת ישראל בשנות ה-50. המעברות הוקמו לרוב בשולי יישובים ותיקים או ביישובים ערביים נטושים, כדי לספק דיור לעולים שהגיעו בגל העלייה הגדול שלאחר קום המדינה. (ויקיפדיה)

בלט
בלט הוא צורת מחול. מקורה בבתי הרנסאנס האיטלקי של המאה ה-15, משם עברה לחצר המלכותית של קטרינה דה מדיצ'י והתפתחה כמחול במות בצרפת ואחר כך ברוסיה. כמו כן, מתייחסת המילה "בלט" גם ליצירת מחול בסגנון הבלט (לדוגמה: הבלט אגם הברבורים) או ללהקת בלט (לדוגמה: הבלט הישראלי או בלט הבולשוי הרוסי). עם השנים התפתח הבלט בארצות שונות בעולם ובעיקר ברוסיה. כיום נחשב הבלט הרוסי לטוב ביותר בעולם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון וגם השמים הם לא תמיד הגבול!“

הקשר הרב דורי